مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر:

دستیابی به مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده در هنگام حوادث اجتناب ناپذیراست

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۳:۵۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۱۴۱۹
دستیابی به مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده در هنگام حوادث اجتناب ناپذیراست
مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر دستیابی به مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه را اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر ابراهیم نژاد مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر در جلسه کارگروه تخصصی انرژی که در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد گفت: باید تلاش کنیم تا در هنگام بلایای طبیعی یا تهدیدات دشمنان به مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده دست یابیم.

دکتر ابراهیم نژاد درخصوص قدرت تاب آوری مراکز، اهمیت رزمایش و اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیر عامل در شرکت توانیر اظهار کرد: دستور العمل های اجرایی و ضروری در خصوص این گونه رزمایش ها تدوین شده که به ارائه جزئیاتی در این زمینه  می پردازد و به تاب آوری و آماده به کار شدن  بیشتر مراکز حساس، مهم و ضروری کمک می کند.

وی در ادامه افزود : ما در دنیا تنها کشوری هستیم که 5 سازمان مدیریت بحران از قبیل سازمانهای پدافند غیر عامل ،مدیریت بحران، آتش نشانی، هلال احمر، امداد و نجات داریم اما متاسفانه بدلیل عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده ای در هنگام بلایای طبیعی و یا تهدیدات دشمنان نداریم و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا در تمام سازمانها و ارگانها به این مدیریت دست یابیم.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این نشست گفت: با برگزاری دوره های آموزشی و همایش های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برای مدیران و کارکنان می توان بهترین عکس العمل و آمادگی را در زمان وقوع حوادث شاهد بود .

وی در خصوص رزمایش تاب آوری مراکزحساس و مهم اظهار کرد: در این رزمایش که برای اولین بار در استان در حال اجراست سعی داریم تا میزان تاب آوری ژنراتورهای این مراکز را در زمان بحران و در مواجهه با قطع برق طولانی ارزیابی و نقاط ضعف و قوت خود را شناسی کنیم که امیدواریم بهترین بازده تاب آوری را داشته باشیم.

محمد افشار مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین نیز در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل گفت: از جمله اقدامات انجام شده در استان برپایی مرکز پدافند غیرعامل با مرجعیت نیروگاه شهید رجایی، ایجاد کمیته راهبردی اجرای طرح های جامع پدافند غیر عامل، امضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی قزوین جهت آماده سازی تمام مراکز درمانی در هنگام وقوع حوادث، تهیه بسته آموزشی عمومی در حوزه انرژی، برگزاری 9دوره آموزشی پدافند غیر عامل برای تمام نیروگاههای کشور، برگزاری رزمایش تاب آوری مراکز مهم و حساس و استمرار خدمات رسانی و ایجاد عدم وابستگی به تمام حوزه های توزیع انرژی بوده است.

مهندس یوسف اینانلو معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این نشست گفت: بعد از تشکیل کارگروه تخصصی انرژی استان که با عضویت شرکت توزیع برق، شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، نیروگاه شهید رجایی ،مدیریت انتقال برق و نیروی انتظامی تشکیل شد نقاط حساس و مهم استان مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این کارگروه دوره ها و کارگاه های آموزشی رزمایش های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بصورت فردی و گروهی در ادارات برای نقاط حساس و مهم استان شامل بیمارستانها، پمپ های CNG، پست های انتقال برق و مراکز تلفن برگزار شد و همچنین برای افزایش دانش ایمنی و آگاهی مردم، دهیاری ها و شوراها در قالب بسته های آموزشی شامل کتاب و CD راهکارهای مواجهه با حوادث را ارائه کردیم.

فرج اله باباخانی دبیر شورای پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: آموزش، مانور و تدارکات نقش مهمی را در مدیریت بحران ایفا می کنند.

وی افزود :در سال گذشته برگزاری سه مانور آماده بکاری مولدین منجر به شناسایی و ارزیابی 79مرکز حساس و مهم و ضروری گردید.

باباخانی اظهار کرد: برگزاری رزمایش تاب آوری در مراکز حساس و مهم برای ارزیابی عملکرد و استمرار خدمات بسیار ضروری و لازم می باشد لذا در سالجاری رزمایش تاب آوری برای این مراکز برنامه ریزی و اجرایی گردید.

وی افزود : در این رزمایش 91مرکز مورد رصد و ارزیابی تاب آوری در شرایط سخت و دشوار قرار گرفتند که برای مراکز خیلی حساس زمان تاب آوری 24ساعت و مابقی مراکز  بین 3 تا 4 ساعت برنامه ریزی و اجرا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز