ضرورت سرمایه گذاری و حمایت جدی وزارت تعاون از توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در آذربایجان غربی

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۱۳:۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۲۷۵
ضرورت سرمایه گذاری و حمایت جدی وزارت تعاون از توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی خواستار سرمایه گذاری و حمایت جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در استان شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری استان که صبح امروز( پنجشنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، تعدادی از نمایندگان مجلس و سایر اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، بر لزوم حمایت ویژه از توسعه آموزش های فنی و حرفه ای تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال حوزه وسیع و گسترده ای را شامل می شود و لازم است در این حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی جدی تری در استان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گیرد.

سعادت افزود: با مهارت آموزی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، می توان به توانمندسازی اقشار مختلف مردم و بویژه اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبود یافته و محبوسین آزاد شده کمک شایانی نمود.

وی همچنین در خصوص کمک به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در استان از محل اعتبارات استانی اعلام آمادگی نمود.

ضرورت حمایت از تعاونی های تولیدی و تولیدات داخل استان از جمله فرش از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(ع) و حضرت امام رضا (ع) به ذکر خطبه ای از نهج البلاغه پرداخت.

صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هم در این جلسه با اشاره به سفر وزرا و مسئولان کشوری به استان گفت: این سومین سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول دولت یازدهم به استان آذربایجان غربی است که در سفرهای مختلف ایشان، شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلفی مثل افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی میاندوآب و مرکز تولیدی پوشاک و سرای سالمندان در خوی بودیم و امروز نیز شاهد افتتاح 9 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای مختلف استان بودیم.

وی افزود: مقرر شده با مساعدت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمامی شهرستان های استان، حداقل یک مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی شود.

بهادری و حضرت پور دو تن از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه برخی از مسائل و مشکلات استان از جمله پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی را مطرح و خواستار توجه و مساعدت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای شاخص های توسعه استان شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز