رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع دستی اردبیل خبر داد:

مهدی جهاندیده:ایجاد ظرفیت ۲۴۰ نیروی تحصیلکرده در صنعت توریسم

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۷:۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۹۲۶۷۸
مهدی جهاندیده:ایجاد ظرفیت ۲۴۰ نیروی تحصیلکرده در صنعت توریسم
متقاضیان می‌توانند در هفته جاری از طریق سایت سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش برنا،رئیس مرکز آموزش علمی- کاربردی صنایع دستی اردبیل گفت: اردبیل در ارتقای مسیر به سمت صنعت توریسم قرار دارد وامسال در فرصتی طلایی تحصیل و آموزش آکادمیک آن در مرکز آموزش علمی- کاربردی صنایع دستی فراهم آمده است.

مهدی جهاندیده ادامه داد: رشد اردبیل درصنعت توریسم محسوس است و در این مقوله موفقیت نهایی آن وابسته به نیروی کار حرفه ای  و آموزش دیده است که در دبیرستان ها و محیط های آکادمیک ارتقای آموزش می یابد، و بدون نیروی متخصص شاید موفقیتی در صنعت توریسم داشته باشیم اما مقطعی و موقتی خواهد بود.

 وی با انتقاد از اینکه در مدارس استان کمتر به آموزش‌های مرتبط با صنعت توریسم پرداخته شده است گفت: متاسفانه در زمینه آموزش‌های پایه‌ایی در مدارس استان و در باب تربیت دانش‌آموز تحصیل کرده در رشته‌های مرتبط با توریسم دچار کمبود می باشیم و این برای استان اردبیل که توریسم را به عنوان یک صنعت در افق توسعه می بیند، یک نقص بشمار می رود.

جهاندیده ادامه داد: اگر پرورش نیروی متخصص را از مدارس شروع و ادامه آنرا به تحصیلات دانشگاهی پیوند دهیم، ما به جامعه ای متخصص و البته جوان در حوزه صنعت توریسم دست خواهیم یافت که می تواند در مسیر تحول و توسعه افق گردشگری اردبیل ایفای نقش محوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه برنامه های آموزشی صنعت توریسم در دانشگاه علمی کاربردی صنایع دستی زمینه ساز کیفیت آموزش آکادمیک شده است گفت:  اقدامات بیشتری در جهت پرورش منابع انسانی فعال و شاغل برای بهبود آموزش و یادگیری در گردشگری باید صورت پذیرد.

جهاندیده ادامه داد: امسال در رشته گردشگری و هتلداری در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ظرفیت پذیرش 240 نفری را ایجاد کرده‌ایم و جای دارد که از این فرصت استثنایی و طلایی به نفع ارتقای آموزش شاغلین و فعالین صنعت توریسم بکار گرفته شود.

وی تاکید کرد: هدف از تأسیس این دانشگاه، تربیت تکنسین و فارغ‌التحصیل مهارت‌آفرین در صنعت گردشگری بوده است و اولین گروه فارغ التحصیلان گردشگری پس از وقفه ای چهارساله امسال وارد بازار کار می شوند که مطمئنیم تاثیرگذاری آنها در مقوله توریسم اردبیل ملموس و ارزش گذار خواهد بود.

به گفته جهاندیده در هفته جاری علاقه‌مندان متقاضی می‌توانند از طریق سایت سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز