۵۰ درصد مردم ارومیه شناختی از حقوق شهروندی ندارند

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۰:۴۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۲۸۳۸
۵۰ درصد مردم ارومیه شناختی از حقوق شهروندی ندارند
قائم مقام شهردار ارومیه گفت: درصد مردم ارومیه شناختی از حقوق شهروندی ندارند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عدل دوست، قائم مقام شهردار ارومیه در برنامه شهریمیز رادیو آذربایجان با موضوع حقوق شهروندی گفت: بین شهروندی و شهرنشینی تفاوت اساسی وجود دارد که شهروندان در این زمینه با حقوق خود آشنا نیستند.

وی افزود: طبق نظرسنجی که اخیرا در ارومیه با موضوع شهروندی و حقوق شهروندی انجام گرفته 2درصد با آن تقریبا آشنا بوده، 30 درصد شهروندان  آن را صرفا شهرنشینی دانسته و 50 درصد اطلاعات و شناختی در این زمینه نداشته اند.

عدل دوست درتشریح حقوق شهروندی گفت: شهروندی که قائل به حقوق شهروندی است، زندگی شهری برایش مهم است و ارزش و جایگاه آن را می داندو تلاش می کند با مشارکت خود شاخص های زندگی شهری را افزایش دهد.

قائم مقام شهردار ارومیه  رابطه و مسئولیت متقابل بین شهروندان و مدیریت شهری را مقوله مهم حقوق شهروندی عنوان کرد وافزود: برای مثال طرح تفکیک زباله از مبدا، جلوگیری از تخریب اموال عمومی، احساس تعلق به شهر و پاسداری ازآن، ایجاد محیط دلنشین برای زندگی شهری و غیره از موضوعاتی که شهروندان ومدیریت شهری می توانند به صوت متقابل همکاری کنند.

وی در ادامه اجرای منشور حقوق شهروندی، آموزش حقوق شهروندی، ایجاد و گسترش فضاهای عمومی، اطلاع رسانی در زمینه اقدامات مدیریت شهری، تقویت ارتباطات مردمی، احیای هویت محله و آموزش شهروندی در مدارس از جمله برنامه هایی بیان کرد که در دوره پنجم شورای اسلامی در ارومیه اجرا خواهد شد.

عدل دوست در پاسخ به سوال شهروندان در خصوص سرانه فضای سبز و نرخ کرایه تاکسی ها گفت: سرانه فضای سبز در 5 سال قبل 6 متر مربع بود که هم اکنون به 11 متر مربع رسیده است که تلاش داریم به میران استاندارد آن در کشور که 12 متر مربع است برسیم و میزان افزایش کرایه تاکسی ها در هفته های آینده در شورای اسلامی شهر مشخص خواهد شد.

قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به مطالبات 200 میلیارد تومانی شهرداری از شهروندان و مشکلات مالی و درآمدی شهرداری تصریح کرد: میزان شارژ پرداختی شهروندان در آپارتمان ها ومنازل مسکونی ماهیانه به طورمیانگین 80 هزار تومان است، این در حالی است عوارض شهرداری سالیانه حدود 100 الی 150 هزار تومان است.

وی در پایان از شهروندان خواست برای توسعه و بهبود  کیفیت زندگی شهری اهتمام جدی به پرداخت عوارض شهری داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز