اکبری مدیر دفتر وروابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین :

مستند تلویزیونی زندگی سردار آزادگان تولید می شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۴:۳۸:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۰۰۱
مستند تلویزیونی زندگی سردار آزادگان تولید می شود
صداوسیمای مرکز قزوین در طرح مشترکی با معاونت امور استان های رسانه ی ملی گوشه هایی از زندگی سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی را در قالب یک برنامه مستند تولید می کند .

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، اکبری مدیر دفتر وروابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: صداوسیمای مرکز قزوین در طرح مشترکی با معاونت امور استان های رسانه ملی گوشه هایی از زندگی سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی را بازگو می کند.

وی افزود: این طرح هم اکنون در مرحله ی تحقیق و پژوهش قرار دارد که پس از اتمام این مرحله ضبط آن آغاز خواهد شد.

اکبری اظهار داشت: تولید مستند زندگی سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی از تولیدات فاخری خواهد بود که یقینا مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت.

سید على اکبر ابوترابی، در سال۱۳۱۸ در قزوین متولد شد، و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد گردید، وی در دوران جوانی و همزمان با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستمشاهی قیام کرد و حتی در دوران تبعید حضرت امام خمینی (ره) بدلیل حمل اعلامیه های امام خمینی در مرز خسروی دستگیر و روانه ی زندان شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی مثل چمران علیه دشمن بعثی عملیات های متعددی انجام داد که در ماههای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد.

زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوران 10ساله ی اسارت خود رهبری اسرای ایرانی را در اردوگاه های رژیم بعث عراق برعهده داشت که پس از بازگشت به بعنوان یکی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این حزب را تأسیس نمود.ی

زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوره های 4 و 5مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای حضور داشت و در سال1377 در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مستند تلویزیونی زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی به تهیه کنندگی مجتبی محمودی به مدت 52دقیقه در شبکه قزوین تولید خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز