مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی؛

خراسان شمالی استانداردهای ملی جهت برگزاری جشنواره رضوی را دارد

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۲۳:۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۱۵۰
خراسان شمالی استانداردهای ملی جهت برگزاری جشنواره رضوی را دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی استانداردهای ملی برای برگزاری این جشنواره را دارا است و در ادوار گذشته به نحو مطلوب این جشنواره تئاتر رضوی را برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛حسین فرخنده در نشست خبری گفت :فعلأ نمی توانیم درخصوص بین المللی شدن جشنواره تئاتررضوی تصمیم بگیریم،چراکه بین المللی شدن این جشنواره نیازمند برنامه ریزی های بیشتر است.

وی با اشاره براینکه در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی انجام شد، گفت: بین المللی شدن این جشنواره نیازمند برنامه ریزی های بیشتر است و قبل از تصمیم گیری در این خصوص باید مطالعه و پژوهش های آن انجام گرفته باشد.

فرخنده تاکید کرد: صرف نمایش یک اثر بین المللی در جشنواره تئاتر رضوی نمی تواند انتظارات ما را از بین المللی شدن جشنواره برآورده کند، چرا که برای تحقق این امر باید برنامه ریزی هایی به نحو مطلوب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه محتوای آثار در دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی رشد کیفی داشته است، اظهار کرد: عبور آثار از موضوعات روتین و سطحی و تولید نمایش های پر محتوا سبب تداوم جشنواره تئاتر رضوی شده است.

وی با اشاره به میزبانی خراسان شمالی در جشنواره تئاتر رضوی برای هفتمین بار، تصریح کرد: رضایتمندی هنرمندان و مسئولان کشوری از این میزبانی یکی از عوامل استمرار برگزاری این جشنواره در استان است.

فرخنده افزود: خراسان شمالی مردمان تئاتر دوستی دارد که استقبال آنان از برنامه های فرهنگی و هنری همواره زبان زد دیگر استان های کشور بوده است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: از 133 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 44اثر به بخش بازخوانی رسیدند و در نهایت هشت اثر برای بخش نهایی انتخاب شدند.

ابوالحسن حیدری داوران مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی را حسین مسافر آستانه، پیام دهکردی و دکتر سعید اسدی معرفی کرد.

وی تصریح کرد: تالار گلشن و پلاتو شمس میزبان نمایش های جشنواره تئاتر رضوی خواهند بود و هشت اثر از استان های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین طی روزهای دوشنبه 9مردادماه جاری و سه شنبه 10 مردادماه به روی صحنه خواهند رفت.

وی از اجرای یک نمایش از خراسان شمالی در بخش جنبی جشنواره نیز خبر داد و اظهار کرد: همچنین دو نمایش نیز از استان های اصفهان و فارس به عنوان نمایش های میهمان در دو شهرستان اسفراین و شیروان به روی صحنه خواهند یافت

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز