استاندار اصفهان تاکید کرد:

ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۱:۳۰:۵۳
کد خبر: ۵۹۳۳۰۶
ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت باید به به عنوان یک کار اساسی و نه یک فعالیت جنبی تلقی شود و باید دستگاه ها در انجام خدمات زیربنایی و روبنایی این مجموعه را یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه مراکز توسعه فناوری سلامت اظهارداشت: باید شرکت های دانش بنیان در حوزه ی سلامت نیز ورود پیدا کنند و در این راستا تجربیات خوب شهرک علمی و تحقیقاتی می تواند در توسعه ی مراکز فناوری سلامت موثر باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به جای مراکز رشد، پارک علمی و فناوری سلامت می تواند مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بر همین اساس نیاز است که شهرک علمی و تحقیقاتی ارتباط تنگاتنگی را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد که می تواند در قالب تفاهمنامه یا دفتر مشترک باشد.

رسول زرگرپور تاکید کرد: ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت نباید به عنوان یک کار جنبی تلقی شود بلکه باید آنچنان قوی وارد شویم که طی مدت معینی بتوانیم یک شهرک علمی و تحقیقاتی هم در جنوب اصفهان ایجاد کنیم.

زرگرپور خواستار حمایت سازمان محیط زیست، صنعت معدن و تجارت و سایر دستگاههای اجرایی از این طرح شد و گفت: دستگاه ها باید تسهیلات خود را در این خصوص داشته باشند و در انجام خدمات زیربنایی و روبنایی این مجموعه را یاری کنند و باید این کار از دانشگاه آغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز اظهارداشت: ساختار این مراکز باید به گونه ای تنظیم شود که همه ی مراکز و پارک ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند و مرکزی برای مدیریت و نرم افزاری این مجموعه ها در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: حتی برای ساخت و سازها و استفاده بهینه از فضاهای موجود هم باید برنامه أینده و سیمای موجود تدوین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها فعال هستند، اظهارداشت: باید برای تجاری سازی این فعالیت ها تسهیلاتی را که برای شهرک علمی و تحقیقاتی در نظر گرفته می شود برای این شرکت ها نیز قائل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز بود در حوزه ی سلامت مجموعه های دانش بنیان حضور داشته باشند مجموعه مراکز توسعه فناوری سلامت تشکیل گردید.

غلامرضا اصغری به ایجاد دو مرکز رشد علوم دارویی و مواد و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب جهت تجاری سازی دستاوردهای علمی، کاهش ریسک هسته های فن آور؛ ایجاد زمینه ی کارآفرینی؛ حمایت از سرمایه های فکری و مادی و کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی برفناوری علوم دارویی و مواد و تجهیزات پزشکی و کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی از اهداف ایجاد این مراکز بشمار می رود.

دکتراصغری شناسایی مجموعه ی مراکز توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان یک مجموعه ی صنعتی با تمام امتیازات لازم، ایجاد تعامل با مدیریت شهرک های صنعتی استان و شهرک علمی و تحقیقاتی، ایجاد سهولت در اخذ مجوزها و پروانه ها و موافقت های اصولی و برخورداری مجموعه فعالان از کلیه تسهیلات را از نیازهای این مراکز برشمرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان نیز اظهارداشت: بخش اعظمی از محصولاتی که در این مراکز تولید می شود و خواهد شد، مصرف داخلی دارد و نیاز به پیدا کردن بازارهای مصرفی وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اظهارداشت: ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه ایجاد مراکز دانش بنیان آنقدر زیاد است که می تواند تبدیل به یک پارک بزرگ علم و فناوری گردد و اکنون شرایط برای یک جهش بزرگ فراهم است و این مرکز می تواند بعنوان یکی از کانون های منطقه ی ویژه ی علم و فناوری استان اصفهان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز