در هفته دولت ؛

۲۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی در کردستان افتتاح می شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۳:۲۸:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۴۱۹
۲۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی در کردستان افتتاح می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از افتتاح 22.5 کیلومتر پروژه بزرگراهی استان طی هفته دولت خبر داد وگفت: امسال پرونده مسکن مهر کردستان بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شهرام ملکی گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای استان، احداث بزرگراه همدان- سنندج به طول کلی127کیلومتر است که حدود 95 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست اجراست که هفته دولت 2.5 کیلومتر آن افتتاح می‌‌شود.

وی گفت: جاده  سنندج- مریوان نیز که 135 کیلومتر طول دارد تاکنون 40 کیلومتر افتتاح شده و هفته دولت هفت کیلومتر دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین هفته دولت 10کیلومتر از قطعات باقی‌مانده بزرگراه320کیلومتری کرمانشاه- میاندوآب افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: راه اصلی بانه- سوته 50 کیلومتر طول دارد که ساخت 36 کیلومتر آن به اتمام رسیده و اجرای پروژه در14 کیلومتر درحال انجام است. سه کیلومتر از این محور هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در طول یکسال گذشته بالغ بر 430 کیلومتر راه روستایی به مناقصه رفته وبا احتساب این طول از راه‌های روستایی اکنون در سطح استان بالغ بر یک هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در حال احداث داریم که با اتمام این پروژه‌ها برخورداری استان از راه روستایی آسفالته از 44درصد به بیش از 62درصد ارتقا خواهد یافت.

ملکی با بیان اینکه هفته دولت 2000 واحد مسکن مهردر کردستان افتتاح می‌شود، گفت: از مجموع 34 هزار واحد مسکن مهر در تعهد برای شهرهای بالای 25 هزار نفر تاکنون بالغ بر 26 هزار واحد آن اجرا و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: با تصمیمات گرفته شده امید داریم مطابق زمان‌بندی و طبق برنامه تا پایان سال 96تکلیف مانده واحدهای مسکن مهر مشخص شده و پرونده مسکن مهر در استان بسته شود. عمده مشکلات مسکن مهر بحث خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌هاست که با تعاملات انجام شده و دریافت اعتبار مناسب این مشکل نیز در حال رفع شدن است.

نظر شما