به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین؛

آئین نکوهداشت و بزرگداشت علی ابن جعفر صادق(ع) در قزوین برگزارشد

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۴:۳۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۳۴۷۱
آئین نکوهداشت و بزرگداشت علی ابن جعفر صادق(ع) در قزوین برگزارشد
آئین نکوهداشت و بزرگداشت علی ابن جعفر صادق(ع) به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آئین نکوهداشت و بزرگداشت علی ابن جعفر صادق(ع) با برگزاری نمازجماعت به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین آغاز و با برگزاری برنامه های متنوع پیگیری شد.

تلاوت قرآن کریم، مدیحه سرایی و شعرخوانی و سپس خیرمقدم حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، سخنرانی آیت الله عابدینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، رونمایی از اهدای مدال مسابقات جهانی کاراته به آستان مقدس امامزاده علی(ع)، حضور خادمان رضوی و قرعه کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از برنامه های این مراسم بود.

اوقاف1

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این مراسم گفت: به منظور معرفی امامزادگان، بقاع متبرکه و همچنین خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و بهینه‌تر به زائران و مجاوران، نیازمند گسترش شبکه خادمان افتخاری هستیم. 

حجت‌الاسلام عادل اظهار داشت: در دهه کرامت روزی را به عنوان بزرگداشت امامزادگان در نظر گرفته اند و افتخار ما این است که در سراسر کشور این ذوات مقدسه پراکنده شده اند و بیش از هشت هزار امامزاده و بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که سهم استان قزوین 264 امامزاده و بقعه متبرکه است.

وی افزود: امامزادگان استان قزوین هر کدام دارای جایگاه رفیعی بوده و به عنوان مروج‌دهنده فرهنگ اسلامی، دینی و قرآنی می باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: حضور همیشگی مردم در این ذوات مقدسه نشانی است از کرامات، بزرگواری و معجزات این انوار مقدسه که هریک به تنهایی پایگاه نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه استان قزوین عنوان کرد: در سال گذشته، بیش از 90درصد امامزادگان استان با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیارد ریال به همت مردم و محبان اهل‌بیت(ع) در سراسر استان مرمت و بازسازی شد که این خود دلیلی بر اعتقاد و باور قلبی و دینی مردم به ذوات نورانی، اعتماد به خادمان است که در این زمینه گام برمی‌دارند.

این مسؤول یادآور شد: به منظور معرفی امامزادگان، بقاع متبرکه و همچنین خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و بهینه‌تر به زائران و مجاوران، نیازمند گسترش شبکه خادمان افتخاری بوده که در این زمینه منتظر حضور علاقمندان به عنوان خادم افتخاری هستیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین هم در این مراسم  بیان کرد: امامزادگان مبلغ فرهنگ ایمانی و رسولان نشر ولایت اهل بیت (ع) و مجاهدان راه خدا بودند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند، امروز دل‌های مردم به واسطه این ایمان، به سوی زیارت آنها جذب می‌شود. 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: زمانی که فرزند پسر رسول گرامی اسلام به رحمت خدا رفتند، دشمنان ایشان به جای تسلیت گویی، زخم زبان‌ها را شروع کردند و آن حضرت را ابتر نامیدند؛ یعنی نسل پیامبر را قطع شده می‌دانستند.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: کفارِ زمان پیامبر جایگاه و ارزشی برای دختر و زنان قائل نبودند، همانگونه که غربی ها امروز به زن به عنوان یک کالا و ابزار نگاه می‌کنند و این همان نگاه جاهلیت به زنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در این فضا زمانی که خداوند حضرت فاطمه زهرا (س) را به حضرت رسول و جامعه بشریت عطا کرد فرمود من به تو کوثر به معنای خیر کثیر را عطا کردم.

وی تصریح کرد: خداوندی که به همه عالم دنیا می‌گوید متاع قلیل و شیء بی ارزش، زمانی که به حضرت فاطمه (س) می‌رسد می‌گوید «خیر کثیر»؛ یعنی برای این هدیه آسمانی جشن بگیرید و خداوند به دشمنان حضرت رسول (ص) می‌گوید آنها ابتر هستند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: افرادی که به فرزندان پسر خود می‌بالند اما ربطی به امامت، ولایت، وحی و نبوت ندارند و انسانیت در وجود آنها مرده است این اشخاص ابتر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: امروز پس از گذشت بیش از هزار سال، ده‌ها هزارنفر از نسل حضرت پیامبر (ص) به دنیا آمده‌اند و این نسل استمرار دارد؛ اما افرادی که به پیامبر خرده می‌گرفتند امروز نسلشان کجاست؟ معلوم نیست نسلی از آنها باقی مانده باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما از بسیاری از امامزادگان شبیه شهدای گمنام اطلاعات جدی نداریم؛ اما همه می‌دانیم که این افراد «مهاجر فی سبیل الله» بودند و در راه ابلاغ و نشر دین مظلوم واقع شدند.

وی اذعان کرد: امیرمومنان (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه فرمودند؛ جهاد دری از درهای بهشت است و این در جهاد را خدای متعال به روی بندگان خاص خود باز می‌کند، شهدای گمنام را نمی‌دانیم دقیقا از کجا آمدند اما مجاهد و مهاجر فی سبیل الله بودند. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر (ص) زمانی که غدیرخم را بنا نهاد هرچه که از انبیاء به ایشان رسیده بود با سخنرانی مفصل خود به مردم منتقل کرد و امامزادگانی که در هرجای جهان واقع شده‌اند، آمده‌اند تا وصیت رسول گرامی اسلام را به مردم برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امامزادگان پرچمدار نشر ولایت امیرمومنان و ولایت اهل بیت (ع) هستند، گفت: همه ما مدیون هجرت مهاجران فی سبیل الله هستیم؛ زیرا اسلام و ولایت اهل بیت با هجرت شناخته شده است و این هجرت‌ها از زمان انبیا تا به امروز ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف امامزادگان ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی است، گفت: ایران قیام کرد امام آمد، اگر جهان قیام کند حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کند بنابراین این امامزادگان پرچمداران قیام جهانی حضرت حجت (عج) هستند.

آیت‌الله عابدینی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در دوران مدیریت حجت‌الاسلام عادل مدیرکل اوقاف قزوین، شاهد تحول عظیمی در امامزادگان باشیم تا بتوانیم به پیامبر (ص) بگوییم ما هر امامزاده را به یک دانشگاهی برای اجرایی شدن منویات رسول اکرم (ص) در غدیرخم تبدیل کرده‌ایم.

اوقاف2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز