استاندار آذربایجان غربی :

توسعه ورزش همگانی زمینه ساز سلامت و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۸:۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۳۶۶۰
توسعه ورزش همگانی زمینه ساز سلامت و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی
استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه ورزش همگانی موجب سلامت و نشاط اجتماعی و به تبع آن رونق اقتصادی می شود

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت روز یکشنبه در جلسه شورای ورزش همگانی استان گفت:ورزش همگانی در دوره‌های گذشته جریان داشت ولی در این دوره به صورت جدی پیش می‌رود و گاهی مشکلاتی بوجود می آید که عمدتاً مربوط به تخصیص اعتبارات لازم می‌شود و با توجه بیش از بیش به این حوزه می‌توانیم مردم را از فواید ورزش همگانی مطلع کنیم تا از این طریق سلامتی در جامعه را افزایش دهیم.

استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: توجه بیشتر به ورزش همگانی موجب سلامت و نشاط اجتماعی و به تبع آن سبب تولید و رونق اقتصادی می‌شود و امیدواریم بتوانیم بهتر از پیش در این زمینه اقداماتی را انجام دهیم و توسعه فضاهای ورزشی عاملی برای ایجاد نشاط در بین مردم است تا از این طریق گام مهمی در جهت حل معضلات و مشکلات اجتماعی برداشته شود.

رئیس شورای ورزش همگانی استان همچنین با اشاره به نقش آگاه سازی مردم برای مشارکت در ورزش های عمومی و همگانی از طریق فرصت های رسانه ای گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا دستورالعمل ورزش همگانی را اجرا کنند و در شورای ورزش همگانی از عملکرد خود گزارش مناسبی را ارائه دهند.

وی با اشاره به تقویت ورزش همگانی به عنوان یکی از شاخص های مهم سلامت تاکید کرد: شروع ورزش همگانی در چند سال اخیر تقویت شده و امیدوارم بتوانیم به رغم همه کمبود اعتبارات بیش از پیش در این مقوله گام‌های محکمتر و موثرتری برداریم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم از فواید ورزش آگاه شوند و بدانند که سلامتی افراد در جامعه در گرو ورزش کردن است و باید اهالی رسانه این امر را در جامعه تشریح کنند که ورزش روزانه موجب کاهش وابستگی به دارو و تضمین سلامتی می شود.

 سعادت با اشاره به اینکه توسعه ورزش های همگانی در اولویت مسئولان ورزشی است، گفت: توسعه فضاهای ورزشی به ویژه پارک های مخصوص بانوان و عواملی از این قبیل موجب می شود تا نشاط و شادابی در بین مادران و فرزندان رواج یابد.

سعادت همچنین برگزاری مسابقات مهم و معتبر بین المللی را فرصتی مغتنم برای معرف ظرفیت های بالای استان آذربایجان غربی دانست و از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا در این حرکت ارزشمند مشارکت خوبی داشته باشند.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین المللی در آذربایجان غربی یک برند و یک فرصت مناسب است تا بتوانیم نام، فرهنگ و شهرت استان را به دنیا منعکس کنیم و این امر جز با ایجاد امکانات و تجهیزات و فراهم نمودن بهترین شرایط میزبانی میسر نمی شود.

 

نظر شما