مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان:

افتتاح ۵۹ طرح ورزشی سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۳:۳۵:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۷۰۴
افتتاح ۵۹ طرح ورزشی سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی 59 طرح بزرگ ورزشی در استان همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کمک قابل توجه ای به پیشرفت و رونق ورزش این منطقه کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین ثوری اظهار داشت: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند 51 طرح افتتاح شده این مدت به این قشر از جامعه اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: توجه به ورزش روستاییان ضمن ایجاد شور و نشاط در بین این قشر از جامعه سبب تولید، اشتغال، ماندگاری و جلوگیری از حاشیه نشینی در استان می شود.

وی با قدردانی از مشارکت روستاییان سیستان و بلوچستان در اجرای طرح های ورزشی گفت: روستاییان خیر استان پارسال برای نخستین بار افزون بر 80 میلیارد ریال( هشت میلیارد تومان) در ساخت، تجهیز و تکمیل طرح های ورزشی استان مشارکت کردند.

وی ادامه داد: در این مدت افزون بر 100 زمین فوتسال توسط روستاییان استان به اداره کل ورزش و جوانان اهدا شده که قابل تقدیر است.

** سیستان و بلوچستان از نظر ورزشی یک معدن در حال اکتشاف است

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخوداری از نیروهای توانمند و با استعداد ورزشی همانند یک معدن و گنج در حال اکتشاف برای هیات های مختلف ورزشی است.

وی افزود: امروز فدراسیون های مختلف ورزشی باید دست نیاز به سمت سیستان و بلوچستان دراز کنند تا بتوانند از ظرفیت نیروی انسانی این استان برای رسیدن به اهداف خویش بهره گیرند.

ثوری اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته سیستان و بلوچستان بعد از استان فارس رتبه دوم کشور در زمینه بازی های بومی محلی را به خود اختصاص داده است.

وی افزایش برگزاری جشنواره های بومی و محلی از 18 مورد سال 92 به 125 مورد سال 95 و راه اندازی 50 خانه روستایی در2 سال اخیر را از جمله موفقیت های ورزش سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این استان افزون بر 76 هزار نفر در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی است.

وی افزود: میزبانی برخی از رقابت های ملی و بین المللی بانوان و مردان، برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی در سیستان و بلوچستان، استقرار کمیته استعداد یابی مشترک رشته های هدف و توجه به رشته های مدال آور از جمله موارد مهم در توسعه ورزش استان محسوب می شود.

ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز