استاندار خوزستان عنوان کرد:

ضرورت تأمین اعتبار بهسازی روستاهای شهرستان کارون

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۸۳۹
ضرورت تأمین اعتبار بهسازی روستاهای شهرستان کارون
استاندار خوزستان در پاسخ به تقاضای فرماندار شهرستان کارون مبنی بر بازسازی روستاهای کارون، گفت: پروژه نهال کاری و بهسازی روستا‌های این شهرستان از دستورات موکد رئیس جمهور به شخص بنده بوده، و انتظار می‌رود به صورت ویژه اعتباری برای آن منظور شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اهواز، غلام رضا شریعتی، در نشست شورای اداری شهرستان کارون اظهار کرد: دولت مبلغ 15هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب کشور تخصیص داده است، که سهم خوزستان از این میزان مبلغ71 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اجرایی کردن پروژه نهال کاری دو طرف کوت امیر، افزود: این طرح از دستورات سفر سال گذشته رئیس جمهور به خوزستان است، و باید در اسرع وقت ضمن تامین اعتبارات مورد نیاز آن اجرایی شود.

استاندار خوزستان در پاسخ به تقاضای فرماندار شهرستان کارون در خصوص اجرای طرح نهال کاری در برخی روستاهای این شهرستان که کانون تولید ریزگرد هستند، تصریح کرد: پروژه نهال کاری و بهسازی روستا‌های این شهرستان از دستورات موکد رئیس جمهور به شخص بنده بوده و انتظار می‌رود به صورت ویژه اعتباری برای آن منظور شود.

شریعتی با اشاره به تخصیص اعتبار 150 هزار میلیارد ریالی دولت برای حل مشکلات آب و فاضلاب کشور سهم 710 هزار میلیار ریالی خوزستان از آن، گفت: این میزان اعتبار در مصوبه سال جاری دولت به 300 میلیون دلار معادل یک هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که سهم خوزستان از این میزان به صورت سالیانه مبلغ 150 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه 300میلیارد تومان برای اصلاح، بازسازی و تعمیر شبکه آب دو فاضلاب شهری از مدیریت آب و فاضلاب اهواز برای حل مشکلات فاضلاب شهرستان کارون اختصاص می یابد،یادآور شد: اصلاح و تعویض شبکه فاضلاب شهر‌ها و مناطق را بر اساس اولویت مشخص کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به درخواست فرماندار کارون مبنی که قرار دادن چیزی حدود 12 هزر هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کارون در طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: به دنبال تامین و تخصیص منابع آب این طرح هستیم که در صورت رفع مشکل این 12 هکتار را نیز در طرح جای می‌دهیم.

شریعتی با اشاره به موافقت هیأت دولت امروز با احداث واحد فولادسازی در جوار کارخانه موجود فولاد اکسین اهواز با در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی بیان کرد: به طور حتم اجرای این طرح بزرگ علاوه بر تولید، نوع آن منحصر به فرد است و هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند.

خبرنگار: مهدی ربیع

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز