استاندار تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج معارف دینی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۵۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۹۰۵
لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج معارف دینی
استاندار قزوین بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین و ترویج معارف دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در شورای اقامه نماز استان، اظهار کرد: باید از ظرفیت های فضای مجازی در راستای تبلیغ دین و ترویج معارف اسلامی استفاده شود تا بتوانیم به اهداف فرهنگی خود برسیم.

همتی افزود: با توجه به بودجه‌ های دولتی باید به اندازه توان دولت گام برداریم تا به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم چراکه در بسیاری از موارد گام‌ های بزرگ برداشته می‌شود که تحقق آن سال‌ ها به طول می انجامد و این امر افزایش هزینه‌ ها را هم به همراه دارد.

استاندار قزوین مطرح کرد: برای تمام پروژه‌ هایی که انجام می‌ شود، دولت اسناد خزانه ارائه می‌دهد تا  پایان سال اگر پولی وصول شد، به پیمانکارانی که این اسناد خزانه را دریافت کرده‌ اند، پرداخت کند.

همتی یادآور شد: با توجه به ضرورتی که احساس می شود تا دو ماه آینده باید ساختمان ستاد اقامه نماز استان تکمیل و به بهره‌ برداری برسد.

وی بیان کرد: اینکه در 1400سال دین حفظ شده است، بی‌ تردید هیچ‌ گاه به واسطه دولت‌ ها نبوده بلکه این مردم و روحانیت بودند که همواره دین را حفظ کرده‌ اند.

استاندار قزوین افزود: در نظام جمهوری اسلامی هم نباید از دولت توقع داشته باشیم به تنهایی دین را حفظ کند بلکه باید مردم را درگیر این امر کنیم چراکه در شرایط امروزی موضوعاتی همانند نمازخوان کردن جوانان کار دولتی نیست بلکه وظیفه نهادهایی همانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، روحانیت و دانشگاه‌ ها است.

 همتی گفت: از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت می‌توان برای تبلیغ دین بهره برد ولی تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده‌ ایم.

وی بیان کرد: برآوردها نشان می‌ دهد که عملکرد ما در این حوزه مطلوب نبوده است در حالیکه اگر همان روش‌ های سنتی را در قبال دین، باورها و اعتقادات خود داشتیم به نتایج بهتری دست پیدا می‌ کردیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: باید به زبان‌ های مختلف مسلط باشیم تا بتوانیم آموزه‌ های دینی را به زبان‌ های دیگر منتشر کنیم، اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم تهدیدات آن را نیز می توان کاهش داده و از آن برای تبلیغ دین بهره مند شد.

همتی افزود: اگر تولید محتوای خوبی در حوزه دین و نماز داشته باشیم و این محتوا به دست مخاطبان ما در اقصی نقاط جهان برسد، توانسته‌ ایم اسلام و انقلاب را به جهانیان صادر کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت می‌توان برای تبلیغ دین و ترویج معارف اسلامی بهره برد، خاطر نشان کرد: تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده‌ ایم در حالی که بخش قابل توجهی از نسل نوجوان و جوان ما بیشتر وقت خود را در فضای اینترنتی سپری می‌کنند.

استاندار قزوین افزود: با ارایه برنامه‌ های خوب در فضای مجازی می‌ توان اثرگذاری مطلوبی روی قشر نوجوان و جوان داشت و اگر ذائقه افراد شناسایی شود، می‌توان براساس آن ذائقه محتواهای مورد نیاز را تولید و توزیع کرد.

همتی با تاکید بر تمیزی نمازخانه ها و مساجد یادآور شد: نمازخانه‌ها و مساجد استان قزوین باید در نهایت دقت تمیز و فضای آن‌ها هم همواره به روز شود زیرا این امر در روحیه مردم به ویژه نسل جوان بسیار اثرگذار است.

نظر شما