مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:

پنج پرونده ارسالی استان قزوین در کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی بررسی می شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۳:۳۰:۰۵
کد خبر: ۵۹۳۹۴۳
پنج پرونده ارسالی استان قزوین در کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی بررسی می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از بررسی پنج پرونده ارسالی استان قزوین در کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر افزود: پنج اثر طبیعی برجسته استان قزوین در نشست کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

حضرتی خاطرنشان کرد: پرونده درخواست ثبت درختان کهنسال چنار در روستای فلار، پرچکوه و یارود ، درخت گردوی کهنسال سیلیکان و درختان کهنسال نارون دولتخانه صفوی پس از مستندسازی های کارشناسی در استان به اداره کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شده و امیدواریم در جلسه کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی که روز سه شنبه ۱۷مرداد ماه برگزار می‌ شود مورد پذیرش واقع شوند.

وی آثار طبیعی ممتاز استان قزوین را پشتوانه ای برای توسعه اکوتوریسم کشور برشمرد و گفت: ثبت جاذبه های گردشگری طبیعی قزوین که در همه نقاط استان پراکنده اند می تواند جایگاه گردشگری استان را ارتقای بخشیده و در کنار میراث ناملموس و آثار تاریخی، علاوه بر تبیین هویت تاریخی و فرهنگی استان، بستر طبیعی شکل گیری تمدن های کهن را در این سرزمین آشکار سازد.

تا کنون  ۱۴اثر طبیعی استان قزوین در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

میراث فرهنگی2

نظر شما