رئیس سازمان مدیریت بحران کشورخبر داد :

اختصاص ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران کشور

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۴:۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۹۴۰۰۰
اختصاص ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران کشور
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 170 هزار میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران اختصاص یافته که این میزان معادل 5 درصد مجموع اعتبارات کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اسماعیل نجار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی  گفت : 3 درصد از اعتباراتی که برای مدیریت بحران منظور شده به امر آموزش و پیشگیری و 2 درصد دیگر هم به برنامه های مربوط به اقدامات مقابله با حوادث اختصاص پیدا می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر مقاوم سازی منازل مسکونی بویژه در روستاها تاکید کرد و گفت: نتایج بازدیدها از مناطق حادثه دیده نشان می دهد، منازلی که ضوابط مقاوم سازی در آنها رعایت نشده، خسارت و آسیب بیشتری را متحمل شده اند.

نجار تصریح کرد: توجه به مقاوم سازی منازل نقش اثرگذاری در کاهش خسارت های ناشی از وقوع زلزله دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: منازلی که با رعایت اصول ساخته شده اند، خسارت های کمتری را از حادثه زلزله دیده اند.

وی با اشاره به اینکه صرف اعتبار برای مقاوم سازی و استحکام بنا، هزینه نیست تصریح کرد: از سازندگان انتظار می رود در ساخت و سازها، به مقاوم سازی بناها و سازه ها توجه داشته باشند تا علاوه بر تامین ایمنی بهره برداران، از سرمایه های ملی نیز صیانت شود.

نجار درباره وقوع حادثه های طبیعی در ایران اظهار کرد: ایران به لحاظ وقوع حادثه های طبیعی در سطح دنیا رتبه 10 کشورها را به خود اختصاص داده و در میان کشورهای آسیایی نیز در رده چهارم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از 45 حادثه طبیعی که در دنیا حادث می شود، 35 حادثه در ایران رخ داده است و زلزله، سیل، توفان، صاعقه و فرونشست زمین از جمله حوادثی است که در ایران به وقوع می پیوندد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور حضور در آیین پایانی کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران و همچنین حضور در همایش تجلیل از امدادگران حادثه زلزله 23 اردیبهشت ماه از دیروز (یکشنبه) به بجنورد سفر کرده است.

زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان موجب کشته شدن 2 نفر و مصدومیت بیش از 400 نفر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز