حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر

در دولت یازدهم ۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۴:۵۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۰۳۶
در دولت یازدهم ۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است
فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، سید حسین هاشمی استاندار تهران، فاطمه مافی و کواکبیان، نماینده های مردم تهران،ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس و تعدادی دیگر از مقامات استان تهران و نیز شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا استان  تهران،حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح این تصفیه‌خانه با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌ها گفت: در دولت یازدهم ۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱.۱ دهم میلیون مترمکعب فاضلاب در هر شبانه‌روز در کشور تصفیه می‌شود عنوان کرد: در ابتدای دولت دولت یازدهم ۸.۳ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش فاضلاب قرار داشتند که این میزان در پایان دولت یازدهم به ۵.۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وزیر نیرو ضمن تقدیر از شرکت مهندسی آبفای جنوب غرب استان تهران تصریح کرد: دسترسی به آب آشامیدنی سالم از مهم‌ترین اهداف ایجاد تصفیه‌خانه‌ها است.

چیت‌چیان با بیان ظرفیت تصفیه‌خانه‌های کشور خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ مدول فاضلاب در ۹ شهر استان تهران احداث شده و از این‌رو ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها از ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در ابتدای دولت یازدهم به ۹۵۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در پایان دولت یازدهم در استان تهران رسیده است.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران نیز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم با اشاره به اولویت های استانداری تهران در توجه به مسایل زیست محیطی استان گفت: از ابتدا توجه به جبران کسری ها و افزایش کیفیت آب شرب در استان از اولویت های برنامه ریزی استانداری بوده است.

وی افزود: مشکل کسری بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب آب و مشکلات کیفیت آب شرب در استان با برنامه ریزی ها مرتفع شده است و در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر کیفیت آب نداریم.

استاندار تهران با بیان اینکه مدیریت مصرف آب شرب از سوی شهروندان باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود تصریح کرد: خط انتقال آب غرب به شرق استان(خط انتقال قمر بنی هاشمی) طی روزهای آینده با حضور یکی از مسئولان تراز اول افتتاح خواهد شد .

هاشمی گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در تهران رها بوده است که با اتخاذ روش تصفیه فاضلاب،پساب به دست آمده در کشاورزی،فضای سبز و تزریق به مناطق مورد نیاز استفاده می شود.

وی افزود: در دولت دوازدهم بهره برداری از آب های فاضلاب پس از تصفیه یکی از سیاست های اصلی این بخش است.

گفتنی است،عملیات این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هکتار و  تجهیز تصفیه‌خانه فاضلاب در سه مدول با تحت پوشش قرار دادن جمعیتی معادل ۶۶۰ هزار نفر طراحی شده است و در حال حاضر مدول نخست این طرح برای تحت پوشش قرار دادن جمعیتی به میزان ۲۲۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است و با تکمیل تجهیزات فنی مورد نیاز، بخش‌های دیگر نیز افتتاح می شود.

عملیات جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرهای اسلامشهر، شهرک امام حسین(ع)، شهر واوان و مسکن مهر استراتوس و شهرک امام خمینی(ره) از جمله اهداف اجرای این طرح است.

b10841

b10842

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز