مدیر کل سازمان انتقال خون لرستان :

کسب رتبه نخست اهدا خون در کشور توسط بانوان لرستانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۵:۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۰۶۴
کسب رتبه نخست اهدا خون در کشور توسط بانوان لرستانی
مدیر کل انتقال خون گفت: سال گذشته 57 درصد خون گیری ها از اهدا کنندگان مستمر بوده که این میزان در 4 ماهه نخست امسال به 67 درصد افزایش یافته است.

  به گزارش خبرگزاری برنا ؛ امید علی عادلی صبح امروز در جشن اهدای خون که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید رحیمی شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن تبریک روز اهدای خون گفت : نهم مرداد سال 1353 سالروز تاسیس سازمان انتقال خون با هدف ساماندهی، تهیه و تامین خون سالم است.

وی خاطرنشان کرد: از  آن جا که بزرگترین لذتی که فرد می‌تواند تجربه کند لذت گذشت و ایثار است، لذا سازمان انتقال خون برخواسته از بخشش مردم بوده و به نوعی یک سازمان خیریه است.

مدیرکل سازمان انتقال خون با اشاره به شعار سازمان جهانی انتقال خون مبنی بر "نیاز به خون همیشگی است، اهدا کننده مستمر بمان"، تصریح کرد:به منظور کاهش انتقال بیماری‌های عفونی و افزایش کیفیت کار از سال 95 در 5 استان پایلوت کشور که لرستان نیز از جمله این استان‌ها بود ابتدا خون فردی که برای بار اول اقدام به اهدا خون کرده آزمایش شده و پس از سه ماه و در صورت سالم بودن خون فرد برای اهدا همیشگی خون دعوت می‌شود.

عادلی یادآور شد: در چهار ماهه نخست سال 96 هیچ مورد عفونت‌های خونی در بین اهداکنندگان خون دیده نشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون با تاکید بر اهدای سلول‌های بنیادی گفت: انتظار می‌رود بانک اطلاعاتی از اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی خون صورت پذیرد تا در مواقع لزوم بتوان از آن استفاده نمود.

این مسئول بیان داشت: پلاکت فریزیس یکی دیگر از پیشرفت‌های سازمان انتقال خون بوده و ضمن افزایش کیفیت کار، از انتقال خون چندین فرد به بیمار جلوگیری کرده و تنها پلاکت‌های یک نفر به بیمار انتقال داده می‌شود.

وی از پذیرش 50 هزار نفری اهدا کنندگان خون خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 36 هزار نفر خون گیری شده و 14 هزار نفر نیز معاف شدند، همچنین 91 درصد از این 36 هزار نفر مرد و 9 درصد بانوان بودند ضمن اینکه که سال گذشته بانوان لرستانی حائز رتبه نخست کشور در زمینه اهدای خون بودند.

عادلی عنوان داشت: سال گذشته 57 درصد خون گیری‌ها از اهدا کنندگان مستمر بوده و این میزان در 4 ماهه نخست امسال به 67 درصد افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز