مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد:

رویکرد دستگاه‌های قانونگذار در خصوص تاکسی‌های اینترنتی منفعلانه است

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۶:۵۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۶۲۲۳
رویکرد دستگاه‌های قانونگذار در خصوص تاکسی‌های اینترنتی منفعلانه است
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: رویکرد دستگاه‌های قانونگذار در خصوص تاکسی‌های اینترنتی منفعلانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی علوی‌مقدم در آیین رونمایی از سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو در مشهد که با ظرفیت ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد اقدام به فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با وجود این که تاریخچه ظهور تاکسی‌های اینترنتی طولانی بوده و کشور ما نیز از حدود 5 سال قبل وارد این جریان شده است، اما تکلیف بسیاری از امور در این حوزه حساس از سوی قانونگذار مشخص نشده است.

وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این داستان برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این حوزه ادامه داد: با وجود این که 10 ها مجموعه تاکسی اینترنتی وارد عرصه حمل و نقل درون شهری شده‌اند، هنوز قانون برای روشن شدن حوزه فعالیت‌ها و از همه مهم‌تر نظارت دقیق بر آنها وارد نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با ابراز تاسف از این موضوع که هیچ مجموعه‌ای، امنیت این تاکسی‌ها را تضمین نکرده است، عنوان کرد: باید دستورالعملی برای اجرای رویکردهای لازم در این حوزه دیده شود و بدون این نگاه به مشکلات عدیده‌ای برخواهیم خورد.

وی تصریح کرد: در این میان سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو، سامانه‌ای است که از ظرفیت خود تاکسی‌های شهر با توجه به رسالت اصلی آنها که حمل و نقل ایمن مسافران است، استفاده می‌کند.

علوی‌مقدم با بیان این که هیچ موضوعی جای امنیت را نمی‌گیرد، اعلام کرد: موضوعی که در سایر تاکسی‌های اینترنتی به صورت چندان دیده نشده، بحث امنیت است که در صورت یک اتفاق احتمالی، هیچ مجموعه‌ای پاسخگو نخواهد بود اما این مبحث به هیچ وجه در سامانه تاکسیرانی دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 13 هزار تاکسی در سطح شهر مشهد خاطرنشان کرد: افزون بر 5 هزار تاکسی نیز فرآیند نوسازی خود را انجام داده اند که با توجه به هزینه ای که برای تسهیلاتشان صورت پذیرفته است، باید توجیه پذیری مالی آن ها مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز