مدیرعامل ملی حفاری ایران عنوان کرد:

دانش حفاری را در مملکت بومی کردیم/ حرف اول ایرانی ها در صنعت حفاری دنیا

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۳:۳۸:۰۵
کد خبر: ۵۹۶۵۱۷
دانش حفاری را در مملکت بومی کردیم/ حرف اول ایرانی ها در صنعت حفاری دنیا
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: ما دانش حفاری مورد نیاز را تأمین می کنیم و حفاری را در مملکت بومی کردیم. حفاری در کشور بومی است و هیچ کس نمی تواند مدعی شود که ما دانش حفاری بومی نداریم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز حیدر بهمنی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: مصرف روزانه ما در پروژه های حفاری نزدیک به 30 هزار قطعه است و اکنون نزدیک به 30 هزار قطعه ساخت داخل و بومی شده است و هزینه رقابت با قعطات خارجی را پرداخت کرده ایم.

وی با بیان اینکه برخی سازندگان قطعات به جایی رسیده اندکه قطعه صادر می کنند و در صورت حمایت دولت توان صدور قطعه را دارند، افزود: دو سوم قطعات مصرفی داخلی را می سازیم و امروز از مرز قطعه سازی گذشته ایم و دانش فنی ساخت قطعه را در ایران داریم.

مدیرعامل ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه 30 هزار نفر به طور غیر مستقیم در بخش قطعه سازی به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند، تصریح کرد: و اکنون در عمق بالای 6 هزار متر در حال حفاری هستیم و اکثر حفاری های افقی را در ایران ما انجام می دهیم.

بهمنی با اشاره به یحث مسئولیت اجتماعی و عملکرد شرکت ملی حفاری در این زمینه، ادامه داد: وظیفه اجتماعی خود را نسبت به مردم خوزستان فراموش نکرده ایم و وظیفه مهم تر از حفاری برای ما مسئولیت اجتماعی است.

وی بیان کرد: حفاری را در مملکت بومی کردیم. حفاری در کشور بومی است و هیچ کس نمی تواند مدعی شود که که ما دانش حفاری بومی نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: شرکت های حفاری خارجی که قبل از تحریم ها در پروژه های حفاری و میادین نفتی ایران فعالیت داشتند از دانش حفاری ملی حفاری استفاده می کردند.

بهمنی یادآور شد: هیچ ضرورت و نیازی به ورود دکل های خارجی و دانش حفاری خارجی نیست و فقط باید مورد حمایت قرار بگیریم و ما دانش حفاری مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه 80 تا 90 میلیارد تومان هزینه قطعه سازی ما است که مسیر ساخت آنها مسیر پژوهش است، گفت: همه مخازن اکتشافی بعد از انقلاب توسط ملی حفاری و با دانش حفاری بومی حفاری شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: توان عملیاتی شرکت های حفاری چینی با توان عملیاتی شرکت های حفاری ایرانی اصلا قابل مقایسه نیست.

به گفته بهمنی، آمریکایی ها در دنیا بعد از خودشان در صنعت حفاری دانش حفاری ایرانی ها را در دنیا قبول دارند.

وی با بیان اینکه دانش حفاری ایرانی را در دنیا هیچ کس ندارد، تأکید کرد: خودمان را در صنعت حفاری یک سرو گردن بالاتر از چینی ها می دانیم و چینی ها در صنعت حفاری اصلا با ما قابل مقایسه نیستند و توان رقابت را با ما ندارند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: ایرانی ها در دنیا در صنعت حفاری حرف اول را می زنند، در بحث دانش حفاری و مدیریت حفاری هیچ کمبودی نداریم.

بهمنی با مقایسه حفاری های انجام شده قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، گفت: بعد از انقلاب 4 هزار و 300 حلقه چاه در خشکی و 500 حلقه چاه در دردریا حفر کردیم در حالیکه تا قبل از انقلاب تنها 1200 حلقه چاه با عمق 3 هزار متر حفر شده بود اما عمق چاه هایی که امروز حفر می شود به بیش از 6 هزار متر می رسد.

خبرنگار: مهدی ربیع

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز