فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل:

نقش رسانه در اطلاع‌رسانی صحیح و ایجاد محیط اجتماعی امن تعیین کننده است

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۴:۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۶۵۶۴
نقش رسانه در اطلاع‌رسانی صحیح و ایجاد محیط اجتماعی امن تعیین کننده است
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: نقش رسانه در اطلاع‌رسانی صحیح و ایجاد محیط اجتماعی امن مهم و تعیین کننده است و این موضوع باید مورد توجه واقع شود.

به گزارش برنا،سردار حسین عبدی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم و کمک حال و بازوی مسئولان محسوب می‌شوند و ما این موضوع را در حوزه خود به معنای واقعی حس می‌کنیم و تعاملی که این حوزه با رسانه دارد را به عینه می‌بینیم.

وی افزود: اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف به ویژه در انعکاس صحیح، به موقع و به روز بودن اخبار باید کوشا باشد چرا که اصحاب قلم و رسانه نقش بسزایی در رشد فرهنگی و آگاهی افراد دارد و فضای مجازی که در گذشته مکانی غبارآلود و ناامن به حساب می‌آمد هم‌اکنون به دلیل روشنگری اصحاب رسانه تا حد قابل توجهی قابل اعتماد شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: نقش رسانه در اطلاع‌رسانی صحیح و ایجاد محیط اجتماعی امن مهم و تعیین کننده است ولی در این راستا نقش تولیدکننده اخبار نیز حائز اهمیت است که باید مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای با اصحاب رسانه داشته باشد و موضوع قتل "آتنا" یکی از این موارد بود که در حوزه قضائی و انتظامی جزو مهم‌ترین پرونده‌ها محسوب می‌شد.

عبدی بیان کرد: در موضوع قتل "آتنا" برخی فقط به دنبال التهاب آفرینی و تشویش و تنویر اذهان عمومی بودند که توانستند تا حدودی به خواسته‌های خود برسند و موضوع را به جایی کشاندند که خانه قاتل نیز باید سوزانده شود و مردم نیز قصد داشتند همین امر را پیاده‌سازی کنند که با تمهیدات انجام یافته خوشبختانه از این موضوع پیشگیری شد.

وی تصریح کرد: حوزه پلیس با جان و مال خود بازی می‌کند تا بتواند امنیت و آرامش را در جامعه پابرجا کند که در این زمینه نقش رسانه‌ها نیز به قدری خطیر و حساس است که باید در ایجاد این محیط امن تلاش داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی‌شاعبه اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: باید تعامل دوسویه و ارتباط صمیمی بین حوزه پلیس و رسانه در جریان باشد، چرا که بدون تعامل اهداف و رسالت نیروی انتظامی که همان امنیت است دست یافتنی نخواهد بود.

عبدی افزود: جلب اعتماد مردم یکی از مهم‌ترین مواردی است که ما به دنبال آن هستیم که این حوزه در دست اصحاب رسانه است به گونه‌ای که در ارتباط با این موضوع اصحاب رسانه باید اعتماد مردم را نسبت به دستگاه‌های اجرایی جلب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز