نوروزیان:

ساختار فرمانداری مشهد ارتقا نیابد ناچار به تقسیم شهرستان هستیم

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۰:۳۹:۲۵
کد خبر: ۵۹۶۹۲۶
ساختار فرمانداری مشهد ارتقا نیابد ناچار به تقسیم شهرستان هستیم
فرماندار مشهد گفت: درصورت ارتقا نیافتن ساختار و عدم افزایش بودجه فرمانداری مشهد، ناچار به تقسیم این شهرستان و ایجاد شهرستان جدید هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رحیم نوروزیان روز در جلسه شورای اداری مشهد افزود: در صورت تقسیم شهرستان مشهد، شهرستان جدید در حاشیه مشهد و با دست کم 200 هزار نفر جمعیت تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: کمبود بودجه و ضعف ساختارهای فرمانداری مشهد، خدمت رسانی به 52 درصد جمعیت خراسان رضوی در این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: مگر می توان شهری را با این حجم جمعیت و ویژگی های خاص از جمله وجود حدود 20 میلیون زائر، با امکانات اندک و ساختار فعلی اداره کرد ؟

نوروزیان افزود: برخی روستاهای شهرستان مشهد که 80 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارند از کمترین امکانات رفاهی از جمله مخابرات محرومند.

وی اظهار کرد: مسایل حاشیه شهر مشهد خاص و جدی است و همه باید در رفع مشکلات و پیشگیری از حاشیه نشینی تلاش کنند.

وی گفت: سال گذشته با هزینه حدود 14 هزار میلیارد ریال پروژه های متعدد در حاشیه شهر مشهد اجرا و اقدامات خوبی در حوزه امنیت این مناطق انجام شد.

نوروزیان با اشاره به فعالیت های بسیار نیروی انتظامی در مشهد خواستار استفاده فرماندهی انتظامی این شهرستان از پلیس های تخصصی شد و افزود: با همه مشکلات موجود این شهر، یک شهر کاملا امن است.

وی ادامه داد: شان و شایستگی زائرین حضرت امام رضا (ع) بیش از اینهاست و با توجه به زایر پذیر بودن و شبانه روزی شدن فعالیت در این شهر، خدمت رسانی در مشهد به فعالیت دائمی تبدیل شده و مسئولان باید در تمام فصول سال آمادگی میزبانی از زائرین بارگاه حضرت امام هشتم (ع) را داشته باشند.

فرماندار مشهد گفت: هر جا مدیران در این کشور با روحیه جهادی فعالیت کرده اند توانسته اند تحول ایجاد کنند وگرنه با ساختارهای اداری موجود، تغییرات مطلوب امکان پذیر نیست.

وی همچنین به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار افزود: همه مدیون صاحبان قلم و اندیشه و خبرنگاران فعال در این عرصه هستیم زیرا خبرنگاران در حال کمک به توسعه فضای خرد و آگاهی در جامعه هستند.

نوروزیان، اظهار کرد: باید فضا را برای رسانه ها آزاد تر کنیم تا با نقد مشکلات اجتماعی زمینه برای رفع فساد در جامعه فراهم شود.

وی همچنین از زحمات اعضای شورای چهارم شهر مشهد و دیگر مناطق این شهرستان قدردانی کرد.

در این مراسم به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در مراسم نیز قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز