معاون اقتصادی استانداری قزوین اعلام کرد:

پیگیری جدی راه اندازی بندر خشک در قزوین

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۲:۳۴:۴۶
کد خبر: ۵۹۶۹۸۰
پیگیری جدی راه اندازی بندر خشک در قزوین
معاون اقتصادی استانداری قزوین از پیگیری جدی جهت راه اندازی بندر خشک در این استان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان داشت :راه اندازی بندر خشک در استان قزوین با جدیت پیگیری می شود تا در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات ستاد سرمایه گذاری استان قرار شد هر کدام از موضوعات کلان استان به یکی از دستگاه ها و نهادها سپرده شود تا امور مربوط به آن به طور جداگانه و به شکل انحصاری از طریق همان دستگاه پیگیری و تصمیم گیری شود.

وی افزود: بر این اساس موضوع راه اندازی بندر خشک در قزوین نیز به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان واگذار شده تا بتوانیم هرچه سریع تر نسبت به دریافت مجوز آن اقدام کنیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: قزوین به دلایل مختلف در راه اندازی بندرخشک دارای مزیت است به گونه ای که به غیر از حمل بار، افق تجارت بین المللی و رونق فضای کسب و کار داخلی در استان قزوین و استان های همجوار روشن است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه توسعه پنج ساله فقط برای راه اندازی 2بندر خشک مجوز داده شده که یکی از آنها یزد است و به دنبال آن هستیم قزوین به عنوان استان دوم این بندر را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه جانمایی این بندر در سند آمایش انجام و سه نقطه در استان برای آن پیش بینی شده است، گفت: بندر خشک گرچه موضوعی پدافندی و بارانداز ملی است اما به خودی خود نمی تواند اثرگذار باشد و حتما باید به یک بندر ساحلی متصل باشد که در این راستا با مسوولان بندر انزلی جلساتی داشته ایم و رایزنی ها برای اتصال به بندر انزلی صورت گرفته است.

حبیبی افزود: در تمام دنیا بنادر خشک روی مسیرهای ریلی قرار دارند از این رو احداث راه آهن قزوین-رشت-آستارا و راه آهن قم-قزوین سامانه حمل و نقل پیشرفته ای ایجاد و به تسریع در ساخت بندر خشک، توسعه اقتصاد و اشتغال در استان کمک خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز