تولد نوزاد در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مهاباد

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۲:۴۹:۰۳
کد خبر: ۵۹۶۹۸۵
تولد نوزاد در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مهاباد
فوریتهای پزشکی پایگاه ترشکان مهاباد جان مادر باردار پرخطر و نوزادش را از مرگ نجات دادند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در پی شروع دردهای زایمانی در یک مادر باردار 29 ساله، بلافاصله مادر باردار توسط وسیله نقلیه تا مرکز امداد و نجات هلال احمر در پایگاه برده رشان رسانده شده و نیرو های هلال احمر به علت وضعیت نامساعد مادر و نوزاد در نزدیکترین پایگاه اورژانس 115 تحویل نیروهای فوریتهای پزشکی دادند.

تکنسین های فوریتهای پزشکی بعد از آگاهی از وضعیت نامساعد مادر بلافاصله پس از انجام رگ گیری، سرم تراپی و اکسیژن تراپی اقدام به زایمان مادر در داخل آمبولانس نموده که پس از تلاش و فعالیت بی وقفه همکاران نوزاد در آمبولانس متولد شده و اقدامات بعدی اورژانس پیش بیمارستانی برای مادر انجام گرفت که منجر به نجات جان مادر و نوزاد شد.

این مادر باردار 29 ساله ترم در هفته چهل و یکم بارداری به سر می برد  و فرزند دوم خود را حامله بود و  در صورت خونریزی شدید می توانست جان مادر را با خطر مرگ مواجه کند.

پس از انجام زایمان و تولد نوزاد عجول در داخل آمبولانس بلافاصله مادر و نوزاد با حال مساعد توسط اورژانس 115 پایگاه ترشکان به بخش زایمان بیمارستان انتقال یافت و در بخش زایمان اقدامات درمانی دیگر توسط کارشناسان مامایی انجام گرفت حال کنونی مادر و نوزاد مساعد است.

شبکه بهداشت و درمان مهاباد از همکاران این پایگاه که با تلاش و فعالیت های بی وقفه خود باعث نجات جان مادر باردار پر خطر و نوزادش شدند تشکر و قدردانی می نماید.

 

نظر شما