افتتاح کتابخانه سیار روستایی در اشنویه برای کتابرسانی به ۲۰ روستای مرزی

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۹:۰۷:۲۴
کد خبر: ۵۹۷۳۰۳
افتتاح کتابخانه سیار روستایی در اشنویه برای کتابرسانی به ۲۰ روستای مرزی
کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشنویه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، با افتتاح کتابخانه سیار روستایی اشنویه، اولین کتابخانه سیار در شهرستان‌های استان فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

جواد زاهدی مدیر کل کانون استان در مراسم آغاز به کار این کتابخانه با تاکید بر گسترش فعالیت کتابخانه‌های سیار در شهرستان‌های استان گفت: با افتتاح این کتابخانه در اشنویه ۲۰ روستای مرزی استان در مسیرهای اشنویه - ارومیه، اشنویه - نقده و اشنویه – پیرانشهرتحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار می‌گیرند.

وی افزود: این کتابخانه سیار با ۲ هزار جلد کتاب فعالیت خود را آغاز و مانند سایر کتابخانه‌های کانون به صورت مداوم با تازه های کتاب تجهیز خواهد شد.

ابوالفضل عبادی، معاون سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیزدر این مراسم  با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید خودرو به کتابخانه سیار روستایی اشنویه اختصاص داده شده است، گفت: از راه اندازی کتابخانه‌های سیار با هدف کتاب رسانی و برخورداری کودکان روستایی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار حمایت می‌کنیم.

۵ کتابخانه سیار روستایی و ۱ کتابخانه سیار شهری در ارومیه فعالیت دارند که با افتتاح کتابخانه سیار اشنویه آمار کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری استان به ۷ رسید.

شهرستان مرزی اشنویه در غرب آذریابجان غربی بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما