"بازدار" درنشست خبری :

تولید ۲میلیون و۹۹۱هزارتن محصولات کشاورزی طی سال گذشته /تجهیز۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۱:۲۸:۴۶
کد خبر: ۵۹۷۴۲۹
تولید ۲میلیون و۹۹۱هزارتن محصولات کشاورزی طی سال گذشته /تجهیز۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سال ۹۵ سال درخشانی برای حوزه کشاورزی لرستان بوده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛عبدالرضا بازدار  در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح عملکرد این دستگاه  اظهارداشت: طی سال گذشته 2 میلیون و 991 هزار تن در استان محصولات کشاورزی با ارزش 5 هزار و 364 میلیارد تومان تولید شده است.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل کمبود بارندگی تاکنون 350 هزار تن گندم مازاد خریداری شده است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بازدار با بیان اینکه  کشت گیاهان دارویی  یکی از ظرفیت های استان است یادآورشد: در سال گذشته هزار و 700 هکتار در استان سطح زیر کشت گیاهان دارویی بود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون سه هزار هکتار از اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده اند.

بازدار با اشاره به اینکه ارزش تولیدات کشاورزی استان ۵ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بوده است،عنوان کرد: بخش عمده ای از رونقی که در فضای بازار شاهد آن بوده ایم، مدیون فعالیت های حوزه کشاورزی بوده است.

وی اظهارکرد: ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ  و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در لرستان تولید شده است.

این مسئول  به گرانی گوشت قرمز و گوشت مرغ اشاره کردو افزود: در کل کشور تولید گوشت پایین است اما در لرستان ۱۲ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز مازاد تولید می شود و در این حوزه مشکلی نداریم.

بازدار با بیان اینکه هم اکنون ۷۵ تن گوشت قرمز با کیفیت در سردخانه پشتیبانی امور دام با قیمت بین ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان موجود است، خاطر نشان  کرد: ۱۲۰ تن گوشت مرغ منجمد نیز در سردخانه ها موجود است.

وی بابیان اینکه اقلام مورد نیاز مردم در سردخانه ها موجود است، یادآوری کرد: متاسفانه این اقلام متقاضی ندارندوبرای گوشت مرغ با کیلویی ۵۷۰۰ تومان نیزمتقاضی وجود ندارد.

خبر: عباس دارایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز