معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد:

بیماری های قلب – عروقی پیشتاز علل مرگ و میر

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۲:۰۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۸۸۳
بیماری های قلب – عروقی پیشتاز علل مرگ و میر
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیماری های قلبی– عروقی را همچنان عامل اصلی مرگ و میرها در این استان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر سید سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست هفتگی برنامه تحول نظام سلامت که با حضور روسا و مدیران مراکز آموزشی-درمانی برگزار می شود، با تشریح آخرین وضعیت سلامت مردم استان قزوین، بیماری های قلبی-عروقی را در بین 10علت اول مرگ در استان قزوین، همچنان پیشتاز دانست.

 متولی بهداشت استان قزوین اظهار کرد: بیماری های قلبی-عروقی با 5/41درصد، علت اول مرگ ها در استان قزوین است و پس از آن سرطان ها با 2/17درصد و سوانح و حوادث رانندگی با 3/9درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

دکتر اسکویی افزایش امید به زندگی در استان از 9/70سال در سال1383 به 1/76سال در سال1394 فعالیت های سلامت محور و مشارکت مردم برای حفظ و ارتقای سلامت خودشان را از جمله عوامل توسعه سلامت در استان قزوین دانست.

 وی افزود: برنامه های حوزه معاونت بهداشتی با جدیت و منسجم تر برای تامین سلامت مردم در حال اجراست.   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آمار ابتلای افراد به سرطان در استان را نگران کننده دانست.

دکتر اسکویی ضمن ابراز نگرانی از افزایش علت مرگ در اثر سرطان ها و پیشی گرفتن این عامل از عامل سوانح و حوادث، تعداد سرطان های ثبت شده در سال1394 را یک هزار و 563مورد اعلام کرد و ادامه داد: در سال1385 تعداد سرطان های ثبت شده 799مورد بوده که در سال1394 این رقم، رشد دو برابری داشته و نگران کننده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز