مدیر مسوول هفته نامه تابان:

فضای مجازی عرصه را بر رسانه های مکتوب تنگ کرده است

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۳:۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۷۹۶۱
فضای مجازی عرصه را بر رسانه های مکتوب تنگ کرده است
مدیر مسوول هفته نامه تابان توسعه فعالیت های رسانه ای در فضای مجازی را عاملی برای در تنگنا قرار گرفتن رسانه های مکتوب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد علیخانی مدیر مسوول هفته نامه تابان که در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار سخن می گفت تعدد و تکثر فعالان فضای مجازی و پیشی گرفتن این فضا از رسانه های مکتوب و حتی صدا و سیما را باعث سخت شدن ادامه حیات روزنامه ها دانست.

علیخانی افزود: امروز با توسعه رسانه های مجازی کار برای نشریات مکتوب سخت تر شده و این رسانه ها برای ادامه حیات با مشکلات بیشتری مواجهند و نیازمند حمایت های بیشتری هستند که لازم است مورد توجه قرار گیرند.

وی مشکلات مالی و معیشتی، بیمه، امنیت کاری را از مشکلات مهم فعالان این عرصه  عنوان کرد و گفت: باید برای حل این مشکلات از مسوولان کمک بگیریم تا خبرنگاران دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

منتخب مردم تهران در شورای پنجم عشق و علاقه را لازمه دوام آوردن در این عرصه دانست و افزود: عرصه خبر با مشکلات جدی روبروست و اگر عشق و علاقه در کار نباشد نمی توان در این عرصه دوام آورد.

علیخانی در بخش دیگری از سخنانش از عدم حمایت جدی دولت از رسانه ها انتقاد و خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم در دولت یازدهم از رسانه ها حمایت های بیشتری صورت گیرد اما این مهم تحقق نیافت.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل دولت دوازدهم رویکرد مسوولان حمایت عملی از رسانه ها باشد تا شاهد پویایی و نشاط بیشتر و امیدواری در خبرنگاران باشیم.

علیخانی با بیان اینکه خبرنگاران با کمترین انتقادی به دادگاه فراخوانده می شوند این موضوع را نشان دهنده اهمیت و حساسیت کار دانست و اذعان کرد: انتظار می رود از رسانه هایی که در مسیر حق و عدالت خواهی گام برمی دارند حمایت حقوقی بیشتری شود.

وی تصریح کرد: البته اگر رسانه ای از دایره حق و حقیقت و انصاف خارج شد و تهمت و افترا بست و یا خبر کذبی منتشر کرد باید با آن برخورد شود.

مدیر مسوول هفته نامه تابان رسانه های منصف را در جایگاه دستگاه های نظارتی و بازرسی قرار داد و گفت: این رسانه ها با پیشگیری از برخی تخلف و انحراف ها می توانند به کمک دستگاههای نظارتی بیایند و هزینه دولت را کم کنند.

علیخانی از خبرنگاران به عنوان چشمان بینا، زبان گویا و گوش شنوای مردم و مسوولان یاد کرد و افزود: این افراد  می توانند در حل مشکلات راهگشا باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز