با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صورت گرفت؛

همایش تجلیل از خبرنگاران برگزار شد

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۱۵:۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۸۳۷۱
همایش تجلیل از خبرنگاران برگزار شد
همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان های استان تهران، ١٨ مرداد به مناسبت گرامیداشت مقام خبرنگار در شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان های استان تهران، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و ده ها خبرنگار از سراسر استان تهران حضور داشتند.

«حسین انتظامی» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه الگوی مصرف جهانی رسانه عوض شده است افزود: سهم و نقش رسانه های همگانی سنتی از جمله رادیو، تلویزیون و مطبوعات روز به روز کمتر می شود و جای خود را به شبکه های مجازی داده اند که این موضوع، یک روند جهانی است.

وی با تاکید بر تخصصی شدن رسانه ها افزود: رسانه ها با رویکرد بین المللی، رسانه های تخصصی و رسانه های محلی امروز فرصت عرض اندام داشته و این دوره متعلق به آنان است.

انتظامی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از رسانه های محلی به جای نمایندگی روزنامه ها و نشریات سراسری است افزود: رسانه های محلی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی برای خود و مستقل فعالیت می کنند، منعکس کننده مشکلات و مسائل منطقه خود بوده و تاثیرگذار هستند.

وی گفت: بر اساس آمارها حدود ٢٠ هزار خبرنگار داریم که کمتر از ٨ هزار نفر آن خبرنگار واقعی هستند و بقیه با عناوین دیگری در حوزه خبرنگاری فعالیت دارند.

«برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در سخنانی با قدردانی از زحمات بی وقفه اصحاب رسانه، گفت: شفافیت سازی یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

وی  با بیان اینکه  در ابتدای دولت یازدهم تسهیلات بیمه به ۴ هزار خبرنگار ارائه می شد، افزود: اکنون این رقم به ۱۲ هزار خبرنگار رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  با اشاره به اینکه شفافیت معیار و شاخص روابط بین مسئولان و خبرنگاران است اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان رابط صادق میان مردم و دولت هستند که بر مبنای آزادی دسترسی به اطلاعات، مشکلات و نیازها را رصد کرده و منعکس می‌کنند.

ضرغامی درباره امنیت شغلی خبرنگاران، بیان داشت: یکی از مهمترین مسائل در حوزه رسانه تامین امنیت شغلی و بیمه خبرنگاری است و هدف از ایجاد خانه مطبوعات استان تهران، پیگیری مشکلات صنفی آنان بوده است.

«هدایت الله جمالی پور» معاون استاندار تهران و  فرماندار ویژه ری نیز در این همایش با بیان اینکه خبرنگاران ثابت کردند که راه خود را خوب می شناسند و مدافع حقوق مردم هستند افزود: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، تسهیل کننده امور مردم و  کشور هستند.

گفت: دولت هیچگاه به دنبال محدود کردن رسانه ها نبوده و همواره از نقد سازنده و منصفانه استقبال کرده است و از فرصت مطبوعات برای اصلاح خود بهره می برد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستانهای استان تهران تجلیل و قدردانی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز