نماینده مجلس خبرداد:

وزارت نیرو با تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ملکشاهی موافقت کرد

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۱۷:۳۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۸۴۲۱
وزارت نیرو با تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ملکشاهی موافقت کرد
سلام امینی گفت: چندین حلقه چاه طی سال های گذشته برای حل مشکل آب آشامیدنی ملکشاهی زده شده ولی این چاه ها چاره کار مردم این شهرستان نیست و هنوز مشکل تامین آب برای مردم وجود دارد که اهالی این منطقه برای حل آن به چشمه های اطراف شهرستان مراجعه و نیاز خود را برطرف می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا- ایلام نما ینده حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملکشاهی از لحاظ منابع آبی غنی است به طوریکه آب شهر ایلام از منابع آبی این شهرستان تامین می شود ولی مردم این منطقه به دلیل مدیریت ناصحیح صورت گرفته از مشکل کمبود آب رنج می برند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد چم گردلان سال 93 برای حل این مشکل آغاز شد ولی به دلیل عدم تامین اعتبار لازم تنها 30 درصد پیشرفت دارد که قابل قبول نیست و در این راستا با وزیر نیرو و قائم مقام ایشان جلسات متعددی انجام شد.

امینی تاکید کرد: امسال 50 میلیارد ریال برای سرعت بخشی در اجرای این طرح اختصاص یافت که با رایزنی های صورت گرفته این اعتبار به 70 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. 

وی یادآور شد: همچنین قرار شد لوله های اجرایی از محل لوله هایی که برای کشور خریداری شده تامین و تصفیه خانه نیز بصورت bot توسط خود آب نیرو انجام شود.

نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ملکشاهی دارای رودخانه های دائمی بوده و هیچ گونه سازه آبگیر یا آب بندی در این شهرستان وجود ندارد، شرکت مدیریت آب ایران موضوع مورد مطالعه را از شرکت آب و فاضلاب استان استعلام و میزان تخصیص نیز مورد مطالعه قرار گیرد و نتیجه برای ایجاد آب بند میان تنگ به وزارت اعلام نتیجه شود.

 شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و شامل 2 بخش گچی و مرکزی ، سه شهر ارکواز، دلگشا و مهر و 23 روستا است.

منابع آبی 23 روستای این شهرستان با 2 هزار و 100 مشترک و 11 هزار و 550 نفر جمعیت هم اکنون از طریق چشمه تأمین می شود که با شروع فصل گرما این منابع آبی به شدت کم و در بعضی موارد نیز خشک می شوند و بر اساس اعلام مسئولان شرکت آبفار ملکشاهی منابع آبی چهار روستای این شهرستان خشک شده و آبرسانی از طریق تانکرهای سیار به صورت روزانه یا هفتگی انجام می شود .

 

ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز