رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

اجرای سامانه های نوین آبیاری جهش بزرگ در بخش کشاوزری استان است

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۴:۳۷:۱۰
کد خبر: ۵۹۹۰۷۶
اجرای سامانه های نوین آبیاری  جهش بزرگ در بخش  کشاوزری استان است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش میزان سطح اراضی کشاورزی و باغی مجهیز به سامانه های نوین آبیاری باعث ایجاد جهشی بزرگ در بخش کشاورزی استان قزوین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی اکبر متقی فرد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه سامانه های نوین آبیاری که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای مصوبات سفر هیات دولت به استان در سال گذشته برای اجرای 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی به سامانه های نوین آبیاری اقدامات خوبی انجام شده که با اجرای این مهم در سال96  جهش خوبی در جهت توسعه بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان سهم ویژه ای در نظر گرفته شده که استاندار محترم قزوین نیز درخواست تجهیز 50هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری را مطرح کردند که وزارت متبوع قول مساعد در این زمینه داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سهم وزارت متبوع برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان 10هزار و 30هکتار بوده که قول مساعد داده شده در صورت اجرای آن، این میزان افزایش یابد.

به گفته ی این مقام مسوول،  برای اجرای 20هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان 160میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون 58 و نیم میلیارد تومان آن دریافت شده است.

متقی فرد یاد آور شد: در جهت  مصوبات سفر هیات دولت به استان مبنی بر اجرای 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری، تاکنون 6هزار و 500هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود : همچنین  16هزار و 671هکتار طرح   با پیشرفت فیزیکی16 تا 40درصد و 4 هزار و 609هکتار بالای 40درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

به گفته این مقام مسوول بیست  هزار و 50 هکتار طرح نیز  در دست مطالعه و طراحی برای  اجرای سامانه های نوین ابیاری می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز