نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی :

فراجناحی بودن ترکیب سیاسی کابینه پیشنهادی دوازدهم /جدید بودن برخی چهره ها/تصدی وزارت کشور بسیار اهمیت دارد

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۳:۲۷:۴۹
کد خبر: ۶۰۰۴۱۵
فراجناحی بودن ترکیب سیاسی کابینه پیشنهادی دوازدهم /جدید بودن برخی چهره ها/تصدی وزارت کشور بسیار اهمیت دارد
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است ترکیب سیاسی کابینه پیشنهادی دوازدهم فراجناحی بوده و از همه اقشار اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در آن استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان به نقل خبرگزاری ملت ؛الهیار ملکشاهی با اشاره به تغییر نیمی از کابینه دولت یازدهم برای معرفی در دولت دوازدهم و جدید بودن برخی چهره ها گفت: مجلس از نظر رسمی از این هفته بررسی صلاحیت   وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم را آغاز می کند و هم اکنون وزرا درحال ارائه برنامه های خود به کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف مجلس هستند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسات در رأی نمایندگان تأثیر دارد، عنوان کرد: کابینه پیشنهادی دوازدهم از نظر ترکیب سیاسی ترکیبی فراجناحی داشته و از اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالیون در آن استفاده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این فراجناحی بودن در دولت قبلی نیز وجود داشت، تصریح کرد: وزرای مهمی مثل وزیر کشور و بهداشت که در دولت قبل نیز حضور داشتند مجددا معرفی شده اند که البته از نگاه نمایندگان نیز عملکرد بسیار مثبتی در دولت داشته اند.

ملکشاهی در ادامه با بیان اینکه حوزه کاری وزارت کشور گسترده تر از سایر وزارتخانه ها است، گفت: تمام حوزه های وزارتخانه های دیگر  در استان ها زیر نظر استانداری است که استانداری نیز زیر نظارت وزیر کشور است لذا تصدی وزارت کشور بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین درباره وزیر پیشنهادی دادگستری بیان داشت: آوایی در دستگاه های مختلف قضایی حضور داشته و رئیس کل دادگستری استان های خوزستان، لرستان، مرکزی، اصفهان و تهران بوده است از این رو تجربه و فهم حضور در مسند وزارت دادگستری را دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزیر دادگستری عاملی برای ایجاد هماهنگی میان دادگستری و قوه قضاییه بوده خاطرنشان کرد: آوایی از روابط عمومی خوبی برخوردار است و می تواند وظیفه اصلی داگستری را انجام دهد و انتخاب خوبی برای پاسخگویی نسبت به اعمال قوه قضاییه در مجلس است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز