مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

ظرفیت و توانایی های بسیار بالای بانوان در پیشرفت سیاسی و اجتماعی

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۱:۵۸:۰۲
کد خبر: ۶۰۰۷۳۳
ظرفیت و توانایی های بسیار بالای بانوان در  پیشرفت سیاسی و اجتماعی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت:انتصاب بانوان مدیر باید بعنوان یک شاخص برای ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی درنظر گرفته شود تا از ظرفیت سرمایه های انسانی نیمی از جمعیت به نحو مطلوب بهره جست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب‌ نژاد در دیدار با اعضای جمعیت زنان مسلمان نواندیش هرمزگان با اشاره به تقویت روحیه مطالبه‌گری در استان، عنوان کرد: امروزه نقش احزاب در جامعه بیشتر روشن شده و در پشتوانه هر حزب، تفکر و مطالبه‌ ایی نهفته است.

وی ادامه داد: برای مطالبه‌گری نباید به دنبال اشخاص باشیم بلکه باید تلاش کنیم شایسته‌ ها را معرفی کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: بانوان ظرفیت ها و توانایی بسیار بالایی برای پیشرفت سیاسی و اجتماعی دارند اما باید این فرصت به آنها داده شود و با تقویت روحیه مطالبه گری ایجاد انگیزه نمود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان افزود: یکی از معضلات ما فقر اقتصادی است که فقر فرهنگی را به همراه می ‌آورد.

یعقوب ‌نژاد با اشاره به افزایش تعداد زنان در شوراهای اسلامی دور پنجم استان به 189 نفر، اظهار داشت: افزایش 237 درصدی تعداد بانوان در شوراهای دور پنجم نسبت به دور چهارم در هرمزگان از نگاه آماری بسیار امیدوار کننده است و افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان استان را نشان می دهد که جای بسی خرسندی است.

وی گفت: انتصاب بانوان مدیر باید بعنوان یک شاخص برای ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی درنظر گرفته شود تا از ظرفیت سرمایه های انسانی نیمی از جمعیت به نحو مطلوب بهره جست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا در سند توسعه استان بخشی برای زنان در نظر گرفته شود.

همچنین در این نشست دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش هرمزگان  با ارائه گزارشی از فعالیت های ماه های اخیر این جمعیت در استان؛ گفت: توقع می رود از توانایی بانوان در استان در امور اجرایی و مدیریتی استفاده بیشتری شود.

هدی صالحی افزود: جمعیت زنان فعالیت خود را از سال ٩٤ با محوریت آگاهی بخشی و فعالیت در حوزه های مدنی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی برای مردم استان خصوصا بانوان آغاز به کار کرد و در حال حاضر در چهار شهرستان استان دارای فعالیت جدی است و امیدواریم تا پایان سال ۹۶ در سایر شهرستان های استان نیز فعالیت های رسمی خود را شروع نماید.

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش کشور گفت:اعضای این جمعیت در استان همدل و توانا در تلاشند تا در اندازه بضاعت خود هرچند اندک در ارتقای سطح آگاهی زنان هرمزگان قدمی بردارند و این مسیر برای مشارکت زنان در اداره امور سیاسی و اجتماعی هموارتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز