معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

فرهنگ دفاع مقدس به صورت یک گفتمان ملی درآمده است/راه اندازی سینمای روباز را در استان برای نمایش فیلمهای دفاع مقدس/صبوری آزادگان برگی برنده در دفاع مقدس

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۳:۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۱۳۹۶
فرهنگ دفاع مقدس به صورت یک گفتمان ملی درآمده است/راه اندازی سینمای روباز را در استان برای نمایش فیلمهای دفاع مقدس/صبوری آزادگان برگی برنده در دفاع مقدس
حبیب اله خجسته پورگفت: اقتصاد مقاومتی و سایر راهبردهای نظام اسلامی را به گفتمان مردمی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ "خجسته پور" صبح پنجشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با تبریک سالروز ورورد  آزادگان به میهن اسلامی، اظهارداشت : آزادگان کسانی هستند که با صبر خود واژه صبر را هم شرمنده کردند و آزادگان با صبر خود در زندان‌های عراق یک برگ برنده را تقدیم اسلام و ایران اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که فرهنگ دفاع مقدس به صورت یک گفتمان ملی درآمده و در دوران هشت سال دفاع مقدس، هیچ کس خود را جدای از جنگ ، شهادت و ایثار نمی‌دید، افزود: در آن دوران هر قشر،  صنف و سمتی خود را دخیل در دفاع مقدس می دانست و اگر این گفتمان نبودامروز شاهد این امنیتی که به آن می بالیم در کشور و منطقه نبودیم.

خجسته پورتصریح کرد: امروز هم با اشاعه فرهنگ دفاع مقدس که شامل مولفه‌هایی مانند ایثار،  شهادت،  قناعت و ساده زیستی  است می‌توانیم مشکلات پیش روی کشور را برداریم.

وی با بیان اینکه با جاری و ساری کردن این فرهنگ قطعا بسیاری از مشکلات جامعه امروز قابل حل است، اظهارکرد: بایداز مردمی بودن گفتمان دفاع مقدس باید درس بگیریم  که سایر آرمان‎های نظام اسلامی را با همان روش، مردمی کنیم.

خجسته‎پور اضافه کرد: در سال‏های اخیر تاکیدات  مقام معظم رهبری  روی بحث اقتصاد مقاومتی است و چنانچه این شعار اقتصاد مقاومتی و سایر راهبردهای نظام اسلامی را  به گفتمان مردمی تبدیل کنیم بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد چرا که سرمشقی به نام دفاع مقدس داریم.

وی یادآورشد: ترویج فرهنگ بسیجی و دفاع مقدس نه تنها در راه گرامیداشت رشادت‎های فرزندان این مرز و بوم در 8 سال جنگ تحمیلی لازم است در اراپه طریق  و مسیر برای بقیه راهبردهای نظام می‌تواند تاثیرگذار باشد.

خجسته پور با تاکید بر اینکه همکاری در برگزاری برنامه های هفته مقدس ضروری است  و یک وظیفه ذاتی است و همگی باید در راه گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم،  یادآور شد: برگزاری نمایشگاه در هفته دفاع مقدس یک کار عمرانی فرهنگی برای استان است و می‌تواند به جذب گردشگر در استان موثر باشد.

وی ادامه داد: می توان سینمای روباز را در استان راه اندازی کنیم تا هم فیلمهای سینمایی  دفاع مقدس و یا تعزیه‌هایی در محرم برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندارلرستان تاکید کرد: هر چه  خواسته های فرهنگی داشته باشیم در جذب گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی و دفاع مقدس در استان موفق باشیم.

 

نظر شما