نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه قزوین:

گناه به کرامت انسانی آسیب می زند

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۳:۳۷:۴۰
کد خبر: ۶۰۱۴۰۲
گناه به کرامت انسانی آسیب می زند
نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه قزوین گفت: گناه موجب آسیب به کرامت و در نتیجه تنزل شان انسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌‌ا لله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه قزوین در همایش روحانیت، صیانت و پیشگیری که با حضور جمعی از علما و روحانیون در شهر انزلی برگزار شد بیان کرد: گناه به کرامت انسانی آسیب وارد می ‌کند و عزت اجتماعی انسان نیز با نفوذ دچار آسیب می‌ شود که عوامل نفوذ بسیار هستند، یکی از عوامل مهم نفوذ، شیطان است که با ابزار مختلف و متنوع در این مسیر اقدام می‌کند.

آیت‌‌ الله عابدینی ادامه داد: ابزار دشمنی و نفوذ شیطان، وعده است که معمولا وعده می‌ دهد اما هیچ وقت هم به آنها عمل نمی‌کند، به طور مثال فریب خوردگان شیطان در عرصه ‌های مذاکرات و برجام همچنان فریب خورده به دنبال وعده ‌های شیطانی می ‌دوند.

وی با اشاره به موضوع نفوذ اظهار کرد: نفوذ عامل بسیاری از مشکلات از صدر اسلام تاکنون بوده است، چراکه نفوذ دشمن موجب خانه نشینی امام علی(ع) و شهادت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) شد.

نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه قزوین افزود: با بررسی هر انسان تاثیرگذار در تاریخ اسلام و تشیع مشاهده می‌ کنیم که هر اندازه که وی از نفوذ در امان بوده و صیانت و مصونیت داشته است، به همان میزان نیز توانسته تاثیرگذار باشد.

آیت ‌‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: وقتی قرآن که کتاب درس زندگی است برای انسان گشوده می‌شود در آن می‌خوانیم که عبادت برای این است که ما به مقام تقوا نائل شویم.

وی تاکید کرد: کرامت گران قیمت‌ترین عنصریست که منشا همه خلقیات انسان و در واقع مادر و مبنای همه فضائل اخلاقی است، که در جایگاه خود، عبادت، شجاعت و عفت محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هر فضیلتی از فضایل اخلاقی را بررسی کنیم، ریشه در کرامت انسانی دارد که محصول تقوا، بندگی و عبادت است.

وی عنوان کرد: کرامت بیشتر در تحلیل روانشناسانه شخصیت انسان است اما اگر انسان را در جلوه ‌های اجتماعی بررسی کنیم، باید عزت را هم جدی بگیریم که نفوذ می ‌خواهد کرامت را از شخص و عزت را از جلوه‌ های اجتماعی انسانی سلب کند.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: دنیا، عامل شیطان می باشد که با جلوه‌های مختلفی نظیر مقام، مال و شهوت و شهرت برای دشمنان همچون فرصتی است تا انسان را از اینکه بازیگر عرصه انبیا و اولیای الهی باشد به بازیگر مزور عرصه شیطان تبدیل کند.

وی گفت: باید خود را با قرآن، نهج البلاغه و علمای ربانی در مقابل دشمنان مصون کرده و صیانت بخشی را در خود ایجاد کنیم، چراکه زیبایی حقیقی ایمان است.

امام جمعه قزوین در ادامه عنوان کرد: راه ‌های رهایی از نفوذ به شکل فراوان در قرآن نشان داده شده است و تقوا، راه رهایی از نفوذ است زیرا برای رهایی از نفوذ و ظلمات آن، نیاز به روشنایی است که خداوند متعال نرم افزارهای باارزشی را در وجود آدمی نصب کرده تا با آنها، حق را از باطل و فریب و نیرنگ را از درستی و صداقت تشخیص دهد.

وی تاکید کرد: اگر با آیات قرآن زندگی کرده و با آن مانوس شویم موجب شرح صدر و مصونیت ما در مقابل فراعنه امروزی می‌شود.

این کارشناس قرآنی عنوان کرد: هم اکنون شاهدیم رهبر معظم انقلاب در سوریه شرایط را مدیریت کرده و در عراق رهبری و نورافشانی می‌کند و بصیرت می‌بخشد، همچنین در تمام کشورهای دنیا، پایگاه‌ هایی شبیه مدرسه فیضیه را روز به روز جدی تر و مقتدرانه پیش می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما به شدت نیازمندد صیانت بیشتر هستیم و نیازمند اینگونه محافل که صیانت افزایی را برای جامعه روحانیت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: حضور روحانیون در جبهه ‌های جنگ بسیار چشمگیر بود و بالاترین آمار را در شهدا و حضور در جبهه ‌های جنگ، روحانیت دارند.

امام جمعه2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز