مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

قشم صادر کننده خوراک دام ۲میلیون دلاری به عمان

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۲:۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۰۱۷۲۹
قشم صادر کننده خوراک دام ۲میلیون دلاری به عمان
مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات خوراک دام از منطقه آزاد قشم به کشور عمان برای نخستین بار به ارزش بیش از 2 میلیون دلار در راستای افزایش مناسبات تجاری با این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هرمز امیری در این باره گفت: بیش دو هزار تن خوراک دام تولید شده در شیراز از اسکله بهمن قشم به منطقه صحار عمان در یک زمان بندی مشخص صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزش این محموله بیش از دو میلیون دلار برآورد شده و هرهفته به میزان 150 تن بارگیری و صادر می شود.

امیری با تاکید بر ضرورت افزایش صادرات در مناطق آزاد به عنوان یکی از محورهای مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، اضافه کرد: پس از تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق منویات رهبری و توجه ویژه به حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال در منطقه، راه اندازی خط دریایی قشم- عمان فرصت مناسبی برای افزایش مناسبات تجاری دو کشور به وجود آورد و در همین راستا هفته گذشته نیز پنج تن پنجره دو جداره به عمان صادر شد.

بنا براین گزارش با توسعه اسکله بهمن و راه اندازی خط دریایی قشم- عمان علاوه بر افزایش صادرات منطقه آزاد قشم، فرصت های درآمدزایی در صنعت گردشگری جزیره نیز افزایش یافته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مترمربع در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب، می توان از آن به عنوان دروازه صادرات و واردات دریایی ایران نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز