استاندار اصفهان :

اصفهان استان نمونه شهادت و ایثارگری

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۳:۲۴:۳۶
کد خبر: ۶۰۱۹۲۲
اصفهان استان نمونه شهادت و ایثارگری
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: اگر اصفهان استان نمونه شهادت و ایثارگری می باشد، به برکت وجود۷۲۰ امامزاده واجب التعظیم است و شهدا پرورش یافتگان همین امامزاده ها هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) ، اظهار داشت: اگر اصفهان استان نمونه شهادت و ایثارگری می باشد، به برکت وجود۷۲۰ امامزاده واجب التعظیم به عنوان مراکز مذهبی و معنوی و فرهنگی می باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیران دو نوع کار و وظیفه بر عهده دارند، اظهارداشت: یکی وظیفه ی قانونی و اداری است که اگر با نیت خبر انجام شود توشه ای برای آخرت خواهد بود و دیگری کارهایی است که صرفا برای آبادی آخرت انجام می شود و فعالیت هایی است که اگر انجام شود می تواند حتی خطاهای قسمت اول را هم بپوشاند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه رسیدگی به امور امامزادگان جزو این قیبل فعالیت ها است، افزود: آنچه از انسان باقی می ماند اقدامات و کارهایی است که برای آخرت صورت می گیرد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: وجود ۲۳هزار شهید استان اصفهان و ۱۱ درصد شهدا و ایثارگران با وجود شش درصد از جمعیت کشور در استان اصفهان به‌برکت وجود امام‌زادگان است و شهدایی از قبیل شهید حججی پرورش یافتگان همین امامزاده ها هستند.

رسول زرگرپور طرح تبدیل آستان مقدس امامزادگان به مراکز گردشگری فرهنگی و مذهبی را طرح بزرگی خواند که تبلیغ کمی از آن شده است و افزود: ایمان دارم که اگر طرح های اینگونه ای آغاز گردد با عنایت خود امام‌زادگان به اتمام می‌رسد.

وی بر تصویب هرچه سریعتر طرح جامع امام زاده سلطانعلی بن محمد باقر علیه السلام تاکید کرد و گفت: باید مسائل مربوط به این طرح هرچه سریعتر برطرف گردد.

وی از تشکیل جلسه ای با حضور مدیران کل مرتبط خبرداد و گفت: در این جلسه موارد تجزیه و تحلیل خواهد شد.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به شرفیابی رهبر انقلاب اسلامی به این منطقه و آستان علی‌بن محمد باقر(ع) تصریح کرد: تا قبل از این سفر این منطقه اعتبار خود را داشت ولی بعد از سفر مقام معظم رهبری، اعتبار آن دو چندان شده است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید مسائل امنیتی این بقعه ی مبارک جدی گرفته شود ، اظهارداشت: امنیت آستان موضوع مهمی است که همکاری تمامی نهادها را می‌طلبد و لذا باید به تأمین امنیت این آستان به‌ویژه در ایام خاص اهتمام ورزید.

استاندار اصفهان همچنین درحاشیه ی جلسه ی هیأت امنای امام زاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در خصوص اختلاف موجود در رابطه با انتخاب شهردارکاشان، اظهارداشت: آنچه که مدیریت استان می تواند پیگیری نمایند این است که فرایند انتخاب قانونی است و یا غیر قانونی ولی در خصوص انتخاب شخص شهردار نمی توانم اظهار نظری داشته باشم.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار باید در جلسه ی رسمی صورت گیرد، اظهارداشت: در اول شهریور ماه و جلسه اول شورای شهر پنجم شهردار جدید انتخاب خواهد شد و هیچ اکثریتی نمی تواند بدون حضور اقلیت و درجلسه ی غیر رسمی در این خصوص تصمیم گیری نماید.

استاندار اصفهان تاکید کرد: قبل از اینکه به نتجه اصرار شود باید روی قانونی بودن فرایند اصرار داشته باشید.

شایان ذکر است با حضور دکتر زرگرپور در مشهد اردهال کاشان ، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر امامزاده واجب التعظیم حضرت سلطانعلی بن محمد باقر علیه السلام، در فضایی آکنده از معنویت و لبریز از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز