"رییس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری " در گفت وگو با برنا:

از معدود کشورهای آسیایی هستیم که مسابقات لیگ داریم/دوچرخه سواری ایران در بخش جاده سرآمد آسیا است/نبود امکانات سخت افزاری در بخش پیست

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۳۸:۵۲
کد خبر: ۶۰۲۷۰۰
از معدود کشورهای آسیایی هستیم که مسابقات لیگ  داریم/دوچرخه سواری ایران در بخش جاده سرآمد آسیا است/نبود امکانات سخت افزاری در بخش پیست
"محمود وفایی" به برنا گفت: دوچرخه سواری ایران در بخش جاده سرآمد آسیا است و هیچ کشوری در آسیامانند ایران به این صورت مسابقات متمرکز لیگ رادر تمامی رده های سنی ودرتمامی گروه ها برگزار نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛وفایی در حاشیه مسابقات لیگ برتر(جاده ) باشگاه های کشوربه میزبانی بروجرد  باتاکید براهمیت مسابقات لیگ برتر،اظهارداشت: مرحله اول لیگ برتر جاده اهمیت ویژه ایی  برای تیم های شرکت کننده ایی دارد که مانند پیشگامان یزد ،سپاهان اصفهان وشهرداری تبریز بصورت حرفه ایی فعال هستند.

وی بابیان اینکه  تمامی ملی پوشان دوچرخه سواری کشورمان در این مسابقات حضور داشته اند ،یادآورشد: یکی از ملاک های مهم ودعوت به اردوی تیم ملی نیز شرکت در همین مسابقات است ضمن اینکه ما در آستانه مسابقات آسیایی داخل سالن ترکمنستان هستیم وبعد از آن هم قهرمانی آسیا وقهرمانی جهان رادرپیش داریم لذا این مسابقات  محک خوبی برای دوچرخه سواران کشورمان است.

وفایی با اشاره به شرایط خوب بروجرد برای میزبانی این مسابقات افزود: شرایط خوبی در بروجرد برای میزبانی فراهم بود وچون سابق براین رقابتهای لیگ جوانان را نیزدر بروجردبرگزار کرده بودیم وهمینطور با توجه به یادوخاطره  شادروان نوروزیان دوچرخه سوارملی پوش  بروجردی که در حین تمرین در جاده های بروجرد جان خود را ازدست داد درخواست آقای فرزاد رییس هیئت استان را برای برگزاری این مسابقات در بروجرد پذیرفتیم تا مرحله نخست لیگ برتررا در بروجرد برگزار کنیم ضمن اینکه هیئت بروجرد در لیگ برتر تیم داری می کند واین حق را دارد که در واقع یک بار میزبان لیگ برترباشد.

رییس سازمان لیگ دوچرخه سواری با اشاره به سطح لیگ ایران نسبت به لیگ های آسیایی وبین الملی نیز خاطر نشان کرد: ما از معدود کشورهای آسیایی هستیم که مسابقات لیگ  داریم ؛ هیچ کشوری در آسیامانند ایران  به این صورت مسابقات متمرکز لیگ رادر تمامی رده های سنی ودرتمامی گروه های آقایان وخانمها برگزار نمی کند.

وفایی ادامه داد: ما طی دو سال میزبان جام باشگاه های آسیا بودیم در صورتیکه در هیچ کجای آسیا حتی در کشور های صاحب نام مثل ژاپن وکره وقزاقستان رقابت به صورت باشگاهی به شکلی که  در ایران سازماندهی شده است برگزار نمی شود فقط کمی نیاز به امکانات سخت افزاری داریم که اگر فراهم شود فکر می کنم شرایط دوچرخه سواری مان خیلی از این هم بهتر خواهد شد .

وی در پاسخ به این سوال که  در چه ماده هایی قوی هستیم؟ اظهارکرد: ایران در بخش جاده سرآمد آسیا است وهم در تیمی وهم انفرادی تیم اول ونفر اول آسیا از ایران است؛ دربخش تیمی هم که تیم ملی کشورمان معمولا در صدرآسیا قرار می گیردولی  در بخش پیست مشکل داریم که دلیل آن نبود امکانات سخت افزاری پیست است ولی در چند سال اخیر خوشبختانه با اتفاقی که در راه اندازی پیست ها دارد می افتد مسلما برارتقاءمسابقات پیست تاثیر گذارخواهدبود.

وی همچنین بیان داشت: در بحث اسپانسر ضعیف هستیم چون شرایط اقتصادی ضعیف است وتیم ها طی یکی دو سال اخیر با شرایط خاصی درمسابقات شرکت می کنند چون فشار زیادی به لحاظ اعتباری ومالی دارند ولی امیدواریم که این مشکلات حل شود که در این خصوص نیاز است رسانه ها حمایت بیشتر ی  انجام دهند تا اسپانسرها پای کار بیایند.

گفت وگو : رضا جودکی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز