رئیس موسسه رازی:

باید جایگاه موسسه رازی در بعد سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مطرح شود

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۱۱:۳۰:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۸۵۱
باید جایگاه موسسه رازی در بعد سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مطرح شود
موسسه رازی به عنوان موسسه ای پیشتاز و بی همتا (در خاورمیانه) باید در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر مسعود هاشم زاده روز دوشنبه در نشست مشترک با آیت الله عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی که با موضوع مدیریت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی در سالن دکتر کاوه این موسسه برگزار شد، بر اهمیت حوزه علمی، دارو و واکسن در بحث امنیت ملی و مطرح بودن این مهم به عنوان موضوعی دیپلماسی در سراسر جهان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به رویکرد فعالیت های موسسه رازی، باید جایگاه این موسسه در بعد سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه با این روند موسسه رازی می تواند نقش بهتری در کشور ایفا کند، افزود: این موسسه از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و برای شکوفایی آن، روحانیون می توانند در حوزه سیاسی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشند.

رئیس موسسه رازی باتاکید بر اینکه غفلت در این حوزه می تواند کشور را متضرر کند، خاطرنشان کرد: در جهان برنامه ریزی دقیق و عمیقی در خصوص اسلام ستیزی صورت گرفته و تنها با سلاح فرهنگ می توان با این تبلیغات ناصحیح بر علیه اسلام مقابله کرد.

وی ادامه داد: رویکرد و پیشرفت های علمی ایران و استکبار ستیزی، اثراتی جهانی برای اسلام به دنبال دارد، چراکه ایران در راس کشورهایی است که استکبار به سختی با آن در تقابل است.

دکتر هاشم زاده با اشاره به عملکرد مناسب کشور در حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی، گفت: حوزه علمی، دارو و واکسن نیز از اهمیت بسیار بالایی دارد و به عنوان بحث دیپلماسی در سراسر جهان مطرح است، به همین منظور موسسه رازی به عنوان موسسه ای پیشتاز و بی همتا (در خاورمیانه) باید مورد توجه در حوزه فرهنگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: موسسه رازی در حدود یک قرن فعالیت خود موفق به ریشه کنی و کنترل حدود صد در صد بیماری های عفونی انسان و دام در کشور شده و این ظرفیت باید در هرچه بیشتر در موسسه رازی تقویت شود.

رئیس موسسه رازی تاکید کرد: با توجه به وجود چنین ظرفیت عظیمی در کشور که می تواند قدرت مسلمانان را در جهان به اثبات برساند، مسئولین حوزه فرهنگ می توانند اقدامی مفید و موثر در جهت اعتلای این موسسه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز