دومین المپیاد فرهنگی ورزشی کارکنان زن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد؛

نقش وزارت بهداشت در حمایت و پویایی زنان در ورزش

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۹:۵۹:۴۸
کد خبر: ۶۰۳۲۵۱
نقش وزارت بهداشت در حمایت و پویایی زنان در ورزش
دومین المیپاد فرهنگی، ورزشی کارکنان زن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ زنان با داشتن جایگاهی والای در جوهره خلقت به ویژه در شکل گیری فرهنگ، تربیت، سعادت و حفظ و ارتقاء سلامت خانواده و جامعه دارای نقش تعیین کننده ای می باشند.

در همین راستا اتخاذ تدابیر مناسب برای ارتقاء سلامت زنان شاغل با توجه به نقش های خانوادگی و اجتماعی آنان از ضروری ترین ارکان است پس برای حفظ جایگاه مناسب بانوان در اجتماع باید به آن توجه شود.از سویی دیگر مخاطرات شغلی یکی از مهم ترین عواملی است که در حیطه سلامتی بانوان شاغل باید به آن توجه شود لذا باید به زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای جامعه نگاه ویژه ای شود.

وزارت  بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سیاست‌های کلانش، ورزش را در اولویت قرار داد تا به عنوان یکی از منحصر‌ به‌فردترین دستگاه‌ها در امر حمایت و پویایی زنان در جامعه لقب بگیرد.

برگزاری المپیادهای فرهنگی و ورزشی از برنامه های مهم این وزارتخانه است. بعد از برگزاری اولین المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تصمیمات اتخاذ شده دومین المپیاد نیز در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات در دو زمان جداگانه برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

بنا به گفته دبیر ستاد دومین المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان کارمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این المپیاد از 29 مرداد با مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال و دارت در مجتمع صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی آغاز به کار کرد.

مسابقات دارت روز دوشنبه در یک رقابت پر هیجان، همراه با شرایط جوی گرم مازندران، با نشاط  و صمیمی در بخش تیمی برگزار شد.

photo_2017-08-22_10-09-14

در مسابقات دارت سرپرستان و بازیکنان تیم هایی که برای بار اول حضور داشتند تحت شرایط هیجانی و نشاط این دوره از مسابقات، بسیار با همت بلند و نگاه ویژه به مسابقات ابراز  می کردند در صورت باخت و حذف، هیچ جای نگرانی نیست چون تجربه ای برای حضور در المپیاد بوده و قطعا با کسب تجربه در سال آینده با هدف و انگیزه  بیشتر حضور خواهیم داشت.

اعظم کلانتری، سرپرست تیم دارت دزفول، گفت: تیم دارت ما اولین بار شرکت کرده و با استرس شرایط بازی ها خوب ظاهر شدند و تا روزها و مسابقات دیگر جای دارد انگیزه بیشتری را داشته باشیم.

طاهره بیابانی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که برای اولین بار در این المپیاد شرکت داشته از برگزاری مسابقات بسیار خرسند بود و نتیجه حاصل از مسابقات را ایجاد شور و نشاط در بین کارکنان اعلام داشت.

وی اظهار داشت: برد و باخت در مسابقه مهم است اما سلامتی و شاداب زیستن از اهداف مهم ورزش و برگزاری مسابقات می باشد.

زهرا شمس، سرپرست تیم دارت اصفهان، نیز فضای مسابقه را فضای رقابتی سالم و شاداب اعلام کرد و ابراز داشت: تعدد سالن های ورزشی می توانند فضای بهتر و سالم تری را برای ورزشکاران  فراهم آورد.

photo_2017-08-22_10-08-58

اما همزمان با آغاز مسابقات دارت، مسابقات والیبال المپیاد نیز از صبح دوشنبه با حضور چشمگیر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شده است.

دکتر سارا ولی زاده،  رئیس اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی مرکزی و سرپرست تیم والیبال اراک، با بیان اینکه متاسفانه زنان شاغل توجه کمتری به سلامتی و انجام حرکات ورزشی دارند، افزود: این مهم نیازمند فرهنگسازی است.

سارا ولی زاده ورزش را یکی از مهم ترین عوامل رسیدن بانوان به سلامتی روحی، روانی و رشد اجتماعی دانست و گفت: فعالیت های بدنی و ورزشی به منظور برآورده کردن نیازهای روان شناختی همچون تغییر نگرش ها، دیدگاه ها، روابط انسانی، کارآیی اجتماعی، بهبود ادراک و...از اهمیت ویژه ای برای بانوان شاغل برخورد است.

وی با بیان اینکه به رغم مشکلات شغلی ورزشکاران تمرینات را بدون وقفه انجام می دهند، گفت : تیم والیبال اراک در استان مقام اول را در ورزش کارکنان بدست آورد و در دومین المپیاد با توجه به کسب تجربه مقام پنجم در سال قبل، با انگیزه و هدف بزرگ تر گام نهاده است.

photo_2017-08-22_10-15-39

همچنین در رقابت دو تیم والیبال بوشهر و شهید بهشتی تهران که با پیروزی  شهید بهشتی به پایان رسید، خانم نادرپور، مربی تیم شهید بهشتی، با تاکید بر اینکه شاخصه مهم تیم من اخلاق و رفتار نیک سرشت می باشد و این برایم بسیار ارزشمند تر از برد است؛ گفت: بازیکنان تیم شهید بهشتی به دلیل اینکه اکثرا پرستار هستند، به صورت مستمر و همانگ نمی توانند تمرین داشته باشند که این در کیفیت بازی هایشان در مسابقات تاثیرگذار خواهد بود.

نادرپور در ادامه گفت: انگیزه و علاقه ورزشکاران تیم ما بسیار زیاد است و برای شرکت در المپیاد ورزشکاران ما فقط در شیفت شب حضور یافتند.

 

photo_2017-08-22_10-15-25

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز