استاندار هرمزگان در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مطرح کرد:

فرصت دو ماهه ثبت نام در سامانه صدور مجوز سازه ها و تاسیسات دریایی برای مالکان فاقد مجوز

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۰:۰۸:۵۷
کد خبر: ۶۰۳۷۳۸
فرصت دو ماهه ثبت نام در سامانه صدور مجوز سازه ها و تاسیسات دریایی برای مالکان فاقد مجوز
استاندار هرمزگان از اعطای فرصت دوماهه به تمامی دستگاه های دولتی، شهرداری ها و مناطق آزاد مالک سازه ها و تاسیسات دریایی فاقد مجوز نسبت به ثبت نام در سامانه صدور مجوز سازه ها و تاسیسات دریایی در آدرس sm.pmo.ir خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با بیان اینکه این کمیته در هفت استان ساحلی کشور تشکیل شده است، عنوان کرد: مجموع سواحل در هفت استان ساحلی کشور پنج هزار و 800 کیلومتر است که از این میزان دو هزار و 238 کیلومتر یعنی بیش از 38 درصد سواحل کشور در هرمزگان قرار دارد و این امر موجب افزایش اهمیت برگزاری جلسات این کمیته است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دریا، ادامه داد: طی چهار سال اخیر از تخلفات ساخت و سازهای بدون مجوز در نوار ساحلی استان جلوگیری شد و اجازه ندادیم چنین اقداماتی استمرار یابد.

استاندار هرمزگان به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: یکی از این مصوبات این است که تمامی دستگاه های دولتی، شهرداری ها و مناطق آزاد مالک سازه ها و تاسیسات دریایی فاقد مجوز مکلف هستند حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به ثبت نام در سامانه صدور مجوز سازه ها و تاسیسات دریایی به آدرس  sm.pmo.ir اقدام نموده و مدارک لازم را جهت صدور مجوز ارائه نمایند و اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز حداکثر ظرف مدت 90 روز کلیه پرونده ها را تعیین تکلیف و نتیجه را به کمیته اعلام کند.

جادری تصریح کرد: برای موضوع استعلام جهت صدور مجوزهای موافقت اولیه نیز جلسه ای با حضور دستگاه های عضو کارگروه امور زیربنایی استان تشکیل و موضوع تعیین تکلیف شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه ها و ادارات دولتی متولی در حوزه ساحل و دریا ضمن تکلیف به انجام بازدیدهای ادواری مکلفند نسبت به ارائه گزارش ساخت و سازهای فاقد مجوز به دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان واقع در اداره کل بنادر و دریانوردی استان اقدام کنند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان مکلف است برنامه بازدید مشترک از سواحل و دریا را حداکثر هر سه ماه یکبار انجام و نتیجه را به کمیته ارائه نماید و این بازدیدها به منزله تداخل در شرح وظایف اعضا کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز