استاندار سیستان و بلوچستان:

دولت توجه ویژه ای در بخش درمان به استان سیستان و بلوچستان دارد

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۴:۵۶:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۰۰۶
دولت توجه ویژه ای در بخش درمان به استان سیستان و بلوچستان دارد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در دولت یازدهم در زمینه توسعه بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان و آموزش رکورددار است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این نقطه از ایران اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در جشنواره عمران سلامت در زاهدان اظهار داشت: دولت با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور همواره نگاه ویژه ای به توسعه سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف به ویژه درمان دارد که سفرهای متعدد وزیر بهداشت به مناطق محروم این نقطه از ایران اسلامی در ذهن تک تک مردم ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره دوم دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان دوره بهره برداری از طرح های بزرگ است گفت: دولت یازدهم 14 هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: دولت؛ سالیانه هزار و 400 میلیارد تومان یارانه به مردم سیستان و بلوچستان پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان قدردانی خود از دولت تدبیر و امید را با مشارکت 75 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری نشان دادند.

وی گفت: با تدبیر و درایت دولت در راستای صیانت از شخصیت انسان ها با روی آوری به طرح های بزرگ، زمینه ساز ماندگاری خدمات نوین و زیرساختی وزارت بهداشت و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت در اذهان مردم شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در شکل گیری کابینه دولت دوازدهم با غواصی درست در میان موکلان خود بهترین رای را به وزرای پیشنهادی از جمله وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی داد.

هاشمی افزود: امروز وزارت بهداشت و درمان به قدری قامت پیدا کرده است که حضرات مراجع بزرگوار به دنبال دعوت از قاضی زاده هاشمی برای ماندگاری در این وزارتخانه باشند و وزیر نفت و امورخارجه به دلیل عملکردشان به الگوهایی جهانی تبدیل شده اند.

وی با اشاره به خدمات دولت در حوزه آموزش گفت: 500 هزار بی سواد در سیستان و بلوچستان داشتیم که 250 هزار نفر آنان بالای 50 سال و 250 هزار نفر نیز زیر 50 سال بودند که با تلاش دولت 126 هزار نفر تا کنون در کلاس های درس جذب و 6 هزار و 500 دبیر استخدام شدند.

وی اظهار داشت: تعامل میان مردم و دولت زمینه ساز بسیاری از تغییرات است که در بخش راهها، مجتمع بین راهی، ثبت ازدواج های غیررسمی و فاقدان شناسنامه شاهد توسعه های چشمگیری در قالب این تعامل هستیم به طوری از مجموع حدود 30 تا 35 هزار فاقد شناسنامه در استان تا کنون برای 22 هزار نفر شناسنامه صادر شده و هیچ مدرسه ای حق نپذیرفتن دانش آموزان فاقد شناسنامه را ندارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز