وزیر نفت عنوان کرد:

فلرهای نفتی تا پایان دولت دوازدهم جمع می شود/ خداحافظی خوزستان با آلودگی هوا

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۱۵:۴۸:۰۲
کد خبر: ۶۰۴۳۳۹
فلرهای نفتی تا پایان دولت دوازدهم جمع می شود/ خداحافظی خوزستان با آلودگی هوا
وزیر نفت گفت: من با تاکید و دستور آقای رییس جمهور این را در برنامه خودم گذاشتم که این سوراندن گازهای همراه نفت و فلرهای نفتی تا پایان دولت دوازدهم به به نزدیک صفر برسد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خوزستان ظرفیت عظیمی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت دارد و در صحبت هایی که با صنعتگران و فعالان نفتی داشتیم قرار شد که ما در کارگاه های آموزشی که برای شان می گذاریم آنها را برای قراردادهای نفتی آماده می کنیم تا بتوانند حداکثر مشارکت را در بهره برداری از میادین نفتی غرب کارون در چارچوب نسل جدید قراردادهای نفتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه من با تاکید و دستور آقای رییس جمهور این را در برنامه خودم گذاشتم تاسوراندن گازهای همراه نفت و فلرهای نفتی تا پایان دولت دوازدهم به به نزدیک صفر برسد،افزود: من یک مجری ویژه برای آن می گذارم و پیگیری می کنم و دستور خواهم داد که دیگر هیچ نفتی را هنگام فعال سازی چاه های نفت نسوزانند و از دستگاه MOT استفاده کنند تا بخشی از آلودگی کم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه با ساخت کارخانه های تبدیل گاز به سوخت مایع برای جمع آوری گازهای همراه نفت به نزدیک سفر می رسد،بیان کرد: علاوه برنامه هایی غیر از قراردادهای نفتی برای بومی سازی تأسیسات صنعت نفت داریم و به صنعتگران گفتیم تلاش کنند تجهیزات نفتی را بومی سازی کنند و البته ما هم تلاش می کنیم که دوستان صنعتگر خوزستانی بتوانند این کار را انجام دهند.

زنگنه با اشاره به اینکه امیدواریم با این روند حداکثر کار را در مناقصه های نفتی توسط شرکت های ایرانی از جمله شرکت های خوزستانی به انجام برسانیم ، گفت: حجم عظیمی از این سرمایه گذاری ها در خود ایران و خوزستان به انجام می رسد.

وی ادامه داد: خودشان پیشنهاد دادند و قرار شدند تلاش کنند برای اینکه ما بتوانیم با استفاده از ظرفیت های فاینانس خارجی و تأمین منابع مالی خارجی کار را به شرکت های ایرانی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه صنعتگران خوزستانی مشکلات کوچک دیگری هم داشتند که قرار شد با هم صحبت کنیم، اضافه کرد: در زمینه صادرات، از مبدا خوزستان به کشورهای دیگر و به ویژه عراق قرار شد ما با دوستانمان در وزارت خانه های صنعت،معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی جلسه ای بگذاریم که مسئولان بیایند و سعی کنند بتوانند مشکلات را حل کنند، البته خود استان باید مبدا پیگیری باشد.

وزیر نفت با اشاره به احداث شهرک صنایع تکمیلی و تبدیلی پتروشمی در خوزستان،یادآور شد: ما قرار است برای این کار به مسئولان خوزستان کمک شان کنیم و البته در حال پیشرفت و کار باارزشی است.

زنگنه تصریح کرد: قسمت های دیگر همکاری هایی بود برای مسائل اجتماعی که نفت می تواند به استان کمک کند ومسئله راه ها در استان و طرح 550 هزار هکتاری بود که قرار شد من اینها را دنبال بکنم و امیدوارم این طرح ها فعال تر شوند.

وی با بیان اینکه من آینده استان خوزستان را با توجه به ظرفیت هایش و گرایشی که دولت الان دارد روشن می بینم، گفت: استان خوزستان با وجود نفت و طرح های کشاورزی آینده بسیار خوبی دارد.

وزیر نفت افزود: با توسعه پتروشیمی که برای آینده داریم و طرح های تبدیلی کشاورزی جایگاهی که استان دارد و به ویژه موقعیت جغرافیایی و ژیوپلتیکی همه باید دست به دست هم دهیم که با امید به سمت جلو برویم تا بتوانیم هم با استفاده از تجهیز منابع داخلی و هم تجهیز منابع خارجی بتوانیم جهش بزرگی به سمت آینده روشن برای خوزستان ایجاد کنیم.

زنگنه عنوان کرد: ما میدان های مشترک عمده ای در استان خوزستان داریم که بزرگترین میدان های نفتی در ایران هستند که ما بهره برداری از آنها را در برنامه خود برای داریم. تمام میادین غرب کارون در حال مذاکره برای توسعه آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مناقصه میدان نفتی آزادگان برگزار شده و در حال اجرا و پیشرفت است، ادامه داد: دیروز مسئولان شرکت های علاقه مندی که دعوت شان کرده بودیم و پذیرفته بودند از خارج با همکارای ایرانی شان آمدند و از میدان آزادگان بازدید کردند و امروز جلسات تکمیلی آنها با مدیران شان در تهران برگزار می شود و جزء فرایند مناقصه است که برگزار می شود.

وزیر نفت بیان کرد: 4 ماه بررسی پیشنهاد آنها طول می کشد تا بتوانیم در یک زمان چند روزه برنده مناقصه توسعه میدان را آماده کنیم.

زنگنه در پایان عنوان کرد: برای میدان نفتی یادآوران و یاران HOI امضاء کردیم و میدان آب تیمور هم در دست اجرا وخود مناظق نفت خیز جنوب هم در حال پیگیری کارهای میادین نفتی است.

خبرنگار: مهدی ربیع

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز