مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح کرد

جمع‌آوری سرمایه‌های خُرد مردمی در راستای تقویت تولید داخلی/ تشریح شرایط سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی ویژه دوغارون

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۵۶۲۸
جمع‌آوری سرمایه‌های خُرد مردمی در راستای تقویت تولید داخلی/ تشریح شرایط سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی ویژه دوغارون
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در حال حاضر نیازمند جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردمی جهت تامین تکنولوژی‌های جدید و به‌روزرسانی تولید هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ناصرالدین گرامی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند چون این مناطق از معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی برخوردارند که کمک بزرگی به سرمایه‌گذار می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز در همین راستا از 13 سال معافیت مالیاتی و ارزش افزوده برخوردار است که این معافیت شامل تمام مواد اولیه مصرفی، ماشین‌آلات و تکنولوژی وارد شده به منطقه برای کسب و کارهای صنعتی، خدماتی و تولیدی می‌شود.

گرامی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خدمات انبارداری و ترانزیت کالا یا به‌عبارتی بازرگانی و حمل و نقل را انجام می‌دهد اما فاز توسعه این منطقه اراضی را به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کند به این صورت که سرمایه‌گذاران باید در ابتدا طرح توجیحی خود را به سازمان ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد سپس زمین با نرخ دولتی اما با شرایط اقساطی در اختیار آن‌ها قرار گیرد البته سرمایه‌گذار می‌تواند 50 درصد مبلغ زمین را قبل از بهره‌برداری و مابقی را بعد از بهره‌برداری بپردازد.

وی در ادامه حلقه مفقوده بین سرمایه گذار و صاحب ایده را نبود امکان دسترسی این دو به یکدیگر دانست و ادامه داد: نمایشگاه‌های تخصصی همچون نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری باعث پر شدن این حلقه مفقوده می‌شود به‌گونه‌ای که افراد با حضور در این نمایشگاه‌ها و اخذ اطلاعاتی در مورد استفاده از صندوق‌های سرمایه و یا منابع مالی بانکی می‌توانند برای پروژه‌های بزرگ تامین سرمایه داشته باشند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خاطرنشان کرد: به نظر من برگزاری چنین نمایشگاه‌های تخصصی یک‌بار در طول سال کم است، چون در حال حاضر موضوع سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار بسیار غریب مانده و ما نیاز به سرمایه‌گذار جهت تامین تکنولوژی‌های جدید برای تولید بروز هستیم بنابراین باید با برنامه‌ریزی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی سرمایه‌های خرد را در کنسرسیوم‌ها جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز