مونسان در یزد :

گردشگری زمینه ساز رونق دیپلماسی فرهنگی و خروج از اقتصاد نفتی است

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۳:۵۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۶۰۶۱
گردشگری زمینه ساز رونق دیپلماسی فرهنگی و خروج از اقتصاد نفتی است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان سیاه نمایی گسترده علیه ایران درعرصه بین المللی توسط دشمنان، گفت: توسعه صنعت گردشگری زمینه ساز رونق دیپلماسی فرهنگی، صدور فرهنگ ایرانی به دیگر کشورها و خروج از اقتصاد متکی به درآمد نفتی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی‌ اصغر مونسان  امروز در نشست شورای اداری استان یزد با تاکید بر بسترسازی برای توسعه گردشگری حلال به عنوان الگویی مناسب برای توسعه کشور،  گفت : بسیاری از گردشگران خارجی با حضور در ایران و مشاهده فرهنگ، آداب، رسوم و آیین های ملی و مذهبی این سرزمین بیش از پیش به ایران علاقه مند می شوند.

وی بیان کرد: هویت دینی و ملی مردم ایران درهم تنیده شده و این هویت باید به نحو مطلوبی برای گردشگران داخلی و خارجی تبیین شود.

مونسان با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، اقتصاد متکی به نفت را به اقتصاد مولد تبدیل می کند، ادامه داد: در این ارتباط طرح «شهر گردشگر» در چند شهر منتخب کشور اجرا می شود.

وی مردمی کردن اقتصاد را از اهداف مهم دولت دوازدهم عنوان کرد و یادآور شد: مسئولان و دست اندرکاران باید با حمایت از بخش خصوصی زمینه‌ تحقق اهداف دولت را ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر توجه به شاخص ‌های برنامه ششم توسعه در بخش تولید و اشتغال، تصریح کرد: موضوع اشتغال از مهمترین دغدغه ‌ها و مهمترین اولویت‌ های اصلی دولت است و رفع این مشکل در گرو همکاری قوای سه گانه است.

مونسان افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید برای ایجاد حدود یک میلیون شغل در سال اقدام شود که تحقق این مهم نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: این در حالی است، عمده بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان می ‌شود و برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه باید برای جذب سرمایه گذاری خارج از بخش دولتی تلاش شود.

نظر شما