در کرمانشاه برگزار شد؛

برگزاری همایش مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۲:۵۲:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۵۴۵
برگزاری همایش مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم
همایش مبارزه با پولشویی وتأمین مالی تروریسم در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، این همایش با حضور مدیران و نمایندگان دوایر دولتی مرتبط، بانک‌ها و مؤسسات مالی، اعضای کمیسیون نظارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه برگزار شد.

در این همایش علی اسماعیلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و میهمانان و کارشناسان تهران، با اشاره مختصری به مسأله پول شوئی؛ این همایش را فرصت مغتنمی برای فراگیری ریزه کاری‌ها و زوایا و جوانب این مسأله دانست و پس از تقدیر و تشکر از اتاق اصناف استان به خاطر همکاری همه‌جانبه برای برگزاری این همایش، از همکاران و حاضران در نشست درخواست کرد بهره کافی و وافی را از این کارگاه آموزشی تخصصی ببرند.

سپس گلپور؛ مشاور مسئول واحد مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم وزارت متبوع، در خصوص کارگاه آموزشی یاد شده، این کارگاه را الزامی دانست و تأکید کرد که به همه شرکت کنندگان گواهی تخصصی اعطاء خواهد شد.

وی گفت: تأکید وزارت خانه بر این است که چنین کارگاه هایی برای همه کارشناسان، اتحادیه‌های صنفی مرتبط و واحدها و ادارات استان‌ها اجباری و الزامی باشد و همه در آن شرکت داشته باشند.

گلپور در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت به جهت اهمیت فوق العاده این کارگاه؛ عدم حضور در آن را موجب مؤاخذه دانست و عواقب آن منجر به انفصال از خدمت فرد خاطی خواهد شد.

وی غیبت، تساهل و مسامحه و عدم حضور اتحادیه‌های صنفی را نیز نهایتاً سبب عزل رؤسای اتحادیه‌ها خواهد دانست. 

سپس صالحی؛ کارشناس واحد مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم وزارت صنعت، معدن و تجارت تعاریف و مفاهیم پول شویی و هدف از آن را به صورت پاورپوینت تشریح کرد.

گلپور؛ پول شویی را تخلفی دانست که منشأ درآمدزایی است و براین اساس هرگونه تخلفی را نمی‌توان پول شویی تلقی کرد.

وی همچنین مطالب مبسوطی پیرامون مفاهیم گوناگون پول شویی و شگردهایی که در این زمینه از سوی اخلال گران در امور اقتصادی به کار گرفته می‌شود، رابطه پول شویی و منافذ آن برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی و چگونگی مقابله با این امر خطرناک را بیان کرد.

در این نشست؛ شرکت کنندگان ابهامات و موضوعاتی که برای آن‌ها جای سؤال بود را مطرح که آقایان گلپور و صالحی به نوبت پاسخ های لازم را ارایه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز