مدیرعامل شرکت گاز استان یزد خبر داد؛

پوشش ۹۹ درصدی شبکه گازی در استان

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۴:۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۰۶۵۷۱
پوشش ۹۹ درصدی شبکه گازی در استان
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان این که در هفته دولت 11 روستای دهستان چاهک گازدار می‌شوند، گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش شبکه گازی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «منوچهر فلاح» در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد این شرکت در استان برگزار شده، شرکت گاز فعالیت خود را از سال 1375 در استان یزد شروع و در سال 1378 به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که از 542 روستای واجد شرایط گازرسانی در استان یزد، 334 روستا گازدار شدند، افزود: 87 روستا در حال اجرای گازرسانی، 27 روستا در مرحله تشریفات مناقصه و مابقی در حال برنامه‌ریزی برای گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به این که در هر 10 شهرستان استان طرح‌های بخش گازرسانی فعال هستند، گفت: از 21 شهر استان 20 شهر گازدار شدند.

فلاح جمعیت تحت پوشش روستایی شرکت گاز استان یزد را 75 درصد دانست و بیان کرد: بهاباد تنها شهر باقی مانده استان یزد که در حال شبکه گذاری بوده و در مرحله تست است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که زمستان امسال بهاباد گازدار می‌شود، خاطرنشان کرد: خط انتقال گاز از بافق به بهاباد با طول 28 کیلومتر در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه گازی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به این که در مجموع 96 درصد جمعیت استان گاز دارند، بیان کرد: استان یزد به عنوان استان سبز در کشور معرفی شده است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گازدار شدن 9 کارخانه صنعتی بزرگ، ساخت ساختمان پست امداد شهرستان‌های اشکذر و بافق از جمله طرح‌های در دستور کار شرکت گاز استان یزد در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در هفته دولت امسال پنج طرح عمرانی و خدماتی شرکت گاز با اعتباری بالغ بر  130 میلیارد ریال در در استان یزد به بهره‌بردرای می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح‌های هفته دولت، خاطرنشان کرد: در هفته دولت 11 روستا در دهستان چاهک گازدار می شوند.

فلاح شرکت گاز استان یزد را دهمین مصرف کننده گاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: یزد در حوزه مصرف گاز بخش کشاورزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت گاز استان یزد با کاهش مصرف 50 میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان که گاز طبیعی جایگزین آن شد مقام اول کشوری در کاهش مصرف سوخت مایع را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: میزبانی مسابقات ورزشی دو رشته تنیس روی میز، شطرنج ملی گاز و مسابقات سراسری ورزشی دختران زیر 17 سال وزارت نفت را از دیگر دستاوردهای این شرکت در استان یزد است.

وی در مورد قیمت قبوض گاز، خاطرنشان کرد: نرخ گاز خانگی بر اساس الگوی مصرف تعیین می‌شود.

فلاح در پایان با بیان این‌که در حال حاضر ماهانه 50 تومان از مردم برای پوشش بیمه‌ای از مشترکین اخذ می‌شود، گفت: این پوشش در صورتی به مشترک تعلق می‌گیرد که نقشه لوله کشی گاز منازل با نقشه ساختمانی متناسب باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز