افراد مسن طعمه کلاهبردار اینترنتی ؛

عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پیرمرد دهلرانی دستگیر شد

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۵:۰۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۱۲۰
عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پیرمرد دهلرانی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه کمک به افراد سالمند و بیسواد در اطراف بانک‌ها از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام; از مرکز اطلاع رسانی پلیس سرهنگ منوچهر مکی اظهار داشت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش موضوع تحت بررسی پلیس قرار گرفت. 

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه پلیس مشخص کرد مالباخته که به علت کهولت سن و نداشتن سواد کافی قادر به انجام کار با دستگاه عابر بانک نبود از جوانی که در حوالی دستگاه عابر بانک تقاضای کمک کرد ولی پس از مدتی متوجه شد که از حسابش پول برداشت شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: با اشراف اطلاعاتی و انجام یکسری اقدامات فنی متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شد. 

وی گفت: تحقیقات از متهم مشخص کرد ، این فرد کلاهبردار با پرسه زنی در اطراف شعبه های بانکی افراد مسن و بی‌سواد را شناسایی و به بهانه کمک به آنها رمز دوم کارت بانکی شان را به دست آورده و در فرصت مناسب حساب بانکی آنها را خالی می‌کرد.

سرهنگ مکی در پایان با تاکید بر اینکه شناسایی دیگر مالباختگان این پرونده در دستور کار می باشد، از شهروندان خواست به این نکته توجه داشته باشند که برای برداشت وجه از حساب خود از افراد مطمئن و آشنا کمک خواسته و رمز کارت بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

 

 

نظر شما