با حضور استاندار ایلام و در آخرین روز از هفته دولت ؛

عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران از سر گرفته شد

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۵:۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۰۷۱۴۵
عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران از سر گرفته شد
استاندار ایلام در این آیین از سرمایه گذاری بیش از 30 هزار میلیارد ریالی برای احداث پتروشیمی دهلران خبر داد.

به گزارش برنا-ایلام-محمدرضا مروارید گفت : با پیگیری های دولت تدبیر و امید و همراهی وزیر نفت صندوق بازنشستگی نفت وارد سرمایه گذاری در ان جی ال و پتروشیمی دهلران شد و پیش بینی می شود ظرف سه سال شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با اشاره به تخصیص 545 میلیون دلار اعتبار ان جی ال از صندوق توسعه ملی افزود: روال کار و روند این طرح صنعتی روز به روز بهتر می شود.

استاندار ایلام با اشاره به تامین خوراک پتروشیمی از ان جی ال یاداور شد: بکارگیری نیرهای بومی همیشه مورد تاکید است ضمن اینکه شغل های جانبی نیز ایحاد خواهد کرد.

مروارید از مسئولان وزارت نفت برای توجه به پروژه های شهرستان دهلران تقدیر کرد و گفت: این طرح ها ضمن رونق اشتغال و اقتصاد منطقه موجب توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان و استان می شوند.

نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: پروژه های نفت و گاز دهلران بخوبی در حال اجراست و امیدواریم بزودی شاهد آثار مثبت آن بر اقتصاد مردم منطقه و استان باشیم.

شادمهر کاظم زاده اضافه کرد: 600 نفر در این طرح مشغول هستند و با شتاب بخشی در عملیات اجرایی این تعداد به یک هزار نفر می رسد و اولویت نیز با نیروهای بومی شهرستان و استان است.

مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران قرار است در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در ۲۲ کیلومتری شهرستان دهلران ایجاد شود ,خوراک مجتمع از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ واقع در چشمه خوش تأمین و با خط لوله ای به طول ۴۵ کیلومتر به پتروشیمی دهلران تحویل می شود.

پتروشیمی دهلران اتیلن ، پروپیلن ، پلی اتیلن سنگین ، سوخت کوره و بنزین پیرولیز تولید خواهد کرد و پس از بهره برداری نهایی سالانه بیش از 650 هزار تن محصول تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می کند .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز