استاندار اردبیل:

محصولات کشاورزی اردبیل به بازار روسیه صادر می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۵:۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۰۷۱۵۶
محصولات کشاورزی اردبیل به بازار روسیه صادر می‌شود
استاندار اردبیل گفت: با استانداردسازی و بسته‌بندی شیک محصولات کشاورزی زیرساخت‌های صادرات این محصولات به بازار روسیه فراهم می‌شود.

به گزارش برنا،مجید خدابخش عصر امروز در مراسم افتتاح کشتارگاه مرغ اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون بازار روسیه فرصتی مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان است که با استانداردسازی محصولات و بسته‌بندی شیک زیرساخت‌های صادرات این محصولات به بازار روسیه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی و مجتمع کشتارگاه مرغ در اردبیل افزود: این دو کارخانه فرصت بسیار بزرگی برای اشتغال‌زایی در منطقه است و نیز روند صادرات محصولات کشورهای دیگر را تسهیل می‌کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در اردبیل علاوه بر اشتغال‌زایی برای 150 نفر روند صادرات این محصول نیز تسهیل می‌شود و دغدغه چندین ساله کشاورزان اردبیل تمام می‌شود.

خدابخش با بیان این که باید برای توسعه صادردات صنایع تبدیلی را مبنای کار قرار دهیم تصریح کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اولویت اساسی است که تاکنون اقدامات خوبی در استان اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به میزبانی استان اردبیل در مسابقات والیبال امیدهای آسیا و انتخابی جهان نیز گفت: هم‌اکنون پیشنهاد میزبانی لیگ جهانی والیبال توسط اردبیل به فدراسیون والیبال ارائه شده که انتظار می‌رود این مسابقات نیز در اردبیل برگزار شود.

کشتارگاه صنعتی مرغ در اردبیل به بهر‌ه‌برداری رسید

بعد از ظهر امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور مجتمع کشتارگاه صنعتی زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ  شرکت آرتاجوجه سبلان اردبیل با اشتغال‌زایی مستقیم برای 220 نفر در اردبیل به بهر‌ه‌برداری رسید و این پروژه برای یک هزار و 500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

پروژه کشتارگاه صنعتی مرغ از اوایل فروردین ماه سال 93 در اردبیل آغاز شده و اردیبهشت ماه امسال نیز به اتمام رسید که ظرفیت این مجتمع 6 هزار قطعه مرغ در ساعت بوده اما به سبب بهره‌گیری از امکانات بهتر و بیشتر نسبت به خرید کلیه دستگاه‌ها با ظرفیت ده هزار قطعه در ساعت اقدام می‌شود.

ظرفیت سردخانه این کشتارگاه سه هزار و 500 تن بوده که ظرفیت تونل انجماد نیز صد تن است و برای این طرح حدود 500 میلیارد ریال اعتبار و هزینه‌های ارزی نیز در حدو 26 میلیارد تومان بوده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در سفر خود به اردبیل امروز صبح مجتمع فرنچ فرایز سیب‌زمینی را افتتاح کرد و بعد از افتتاح کشتارگاه صنعتی مرغ نیز سفر خود به استان اردبیل را پایان می‌دهد.

مجتمع کشتارگاه صنعتی مرغ 40 درصد محصولات خود را برای صادرات به بازارهای جهانی تولید می‌کند و 60 درصد محصولات نیز برای استفاده در داخل کشور پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز