جعفر بدری :

راه‌اندازی شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های فعالان اقتصادی در لرستان/ سیاست‌های اقتصادی با تغییر دولت‌ها، دچار تغییر نشود

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۳:۰۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۴۲۶
راه‌اندازی شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های فعالان اقتصادی در لرستان/ سیاست‌های اقتصادی با تغییر دولت‌ها، دچار تغییر نشود
رییس دادگستری لرستان گفت: سیاست‌های اقتصادی باید به گونه‌ای تدوین شود که با تغییر دولت‌ها، دچار تغییر نشود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بدری در جلسه  کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان ،اظهار داشت: ثبات سیاست‌های اقتصادی، اصلی‌ترین زیرساخت سرمایه‌گذاری است.

وی  با تاکید بر اینکه اگر در برهه‌ی امروز از واحدهای تولیدی حمایت نکنیم در نقطه‌ای متوقف خواهند شد، گفت: اتاق بازرگانی لرستان در اقدامی مناسب، با راه‌اندازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان گام موثری در مسیر رفع مشکلات واحدهای اقتصادی برداشت، اما از آنجا که مشکلات این حوزه فراوان هستند، باید با تعدیل قوانین سختگیرانه این مرحله‌ی سخت را هم پشت سر بگذاریم.

بدری با تاکید بر اینکه تصمیمات مقطعی دولت باعث ضرر و زیان واحدهای اقتصادی می‌شود، اظهار داشت: بارها متذکر شده‌ایم که تعیین نرخ سود بانکی توسط دولت باعث می‌شود پول‌هایی که سپرده‌گذاری می‌شده‌اند، سر از جای دیگری دربیاورند.

وی  به آفت بالا بودن هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: تحمیل کردن هزینه‌های بالا به تولیدکنندگان باعث افزایش قیمت تمام‌شده‌ی محصولات تولیدی‌شان می‌شود که نتیجه‌ی این امر، از دست رفتن بازار و توان رقابت برای آن‌هاست که در نهایت این مساله باعث می‌شود کالاهای تولیدشده روی دست تولیدکننده بمانند و واحد تولیدی را با رکود مواجه سازند.

بدری در زمینه‌ی بحث راه‌اندازی شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های فعالان اقتصادی در لرستان هم عنوان کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که نباید در این زمینه سختگیری کنیم؛ به عنوان مثال تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها فقط باعث می‌شود این واحدها رها شده و تبدیل به ویرانه‌ای شوند.

رییس‌کل دادگستری لرستان به اهمیت مرکز داوری اتاق بازرگانی هم اشاره کرد و یادآورشد: خوشبختانه این مرکز در جهت رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی جا افتاده و در حال حاضر تمام پرونده‌های مربوط به پیش‌فروش ساختمان به این مرکز ارجاع داده می‌شوند و امیدوارم در سایر حوزه‌ها هم بتوانیم همین کار را انجام بدهیم و دایره‌ی فعالیت این مرکز گسترده‌تر شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز